Storformatshybrid drog blickarna till sig

PUBLICERAD: 11 april 2022
UPPDATERAD: 11 april
Karl Rise framför nya storformatsskrivaren Handtop Hybrid HT3200E. Foto: Anja Degerholm

Primotek kom till Sign&Print Scandinavia med både stort och smått. Nya storformatshybriden från Handtop var dragplåstret, men hela paletten av produkter lockade besökarna in i montern.

– Det har varit ett stort intresse bland besökarna, för samtliga produkter. Vi kommer definitivt att kunna avsluta affärer efter mässan. Det är extra kul att det är en del kunder som vi aldrig har träffat förut, säger Karl Rise, vd för Primotek.

Montern var uppdelad i fyra olika avdelningar: mindre skrivare, storformatsskrivare, efterbehandling samt mjukvaran Haikom. Bland mässnyheterna fanns det digitala skärbordet från kinesiska JingWei och en ny uppdaterad version av Haikom.

Stor, större – storformatshybrid

Den stora nyheten i år var storformatsskrivaren Handtop Hybrid HT3200E. Primotek installerade den i montern dagen innan mässan började och printade hela inredningen i den.

– Det är många som stannat till och undrat vad det är för typ av maskin eftersom den är så stor. Det är ingen skrivare som man säljer i parti och minut, men den drar definitivt uppmärksamheten till sig. Jag har haft visningar av den hela tiden, jag har inte hunnit äta lunch någon av dagarna.

”Bra tryck”

Primotek delade i år monter med Xerox.

– Xerox Iridesse har också väckt stort intresse. Vi har med hjälp av 3D-glasögon visat möjligheterna med att printa med fluorescerande rosa, vilka häftiga specialeffekter det kan ge. Det har varit en del byråer som varit intresserade av det.

– Haikom har också haft mycket att göra med fem-tio potentiella affärer. Det har varit bra tryck när det gäller alla produkter, så vi väldigt nöjda med årets mässa, säger Karl Rise.

Läs vidare

De blir återförsäljare av Anapurna i Skandinavien

Nu står det klart att Konica Minolta blir återförsäljare av Agfas Anapurna-serie i Norge, Sverige och Danmark.
Agfa konica minolta

Höstmöte med hett och kyligt studiebesök

Två företagsbesök stod på agendan när Fespa Sweden i oktober bjöd in till sitt sedvanliga höstmöte. Den här gången gick färden till Göteborg.
Fespa höstmöte 2

Wasa Grafiska går igång på krångliga trycksaker

Ett arkmatat skärbord har tagit plats hos familjeföretaget Wasa Grafiska i Bromma. Nu ser tryckeriet möjligheter att kapa flaskhalsar och kunna göra fler jobb i eget hus.
Wasa Grafiska

Tålig och vattenavvisande kartong för utomhusskyltning

Papyrus senaste nyhet i sortimentet är en displayboard för skyltning som alltid vinner över vädrets makter, enligt leverantören.
FotoJet (36)

Senaste nytt

Stockholmstryckeri växlar upp

US-AB lägger i en högre växel med ett fullutrustat broschyrhäftsystem från Plockmatic och satsar samtidigt på att bredda erbjudandet med en e-handelsplattform för profiltrycksaker.
Usab3

Vinnarna klara i folietävling

Den årliga Hexis-fototävlingen fick in fler än 450 bidrag. Nu har vinnarna utsetts.
Hexis_collage_1

Spandex satsar på pvc-fri folie

Med målet att det ska vara precis lika enkelt och billigt att välja pvc-fria som traditionella folier så lanserade Spandex i dagarna sin nya serie print- och skärfolier, ImagePerfect EverGreen.
Screenshot 2022-12-07 at 12.01.51

Servicefokus och försäljningsrekord i sikte

Återförsäljaren KA Olsson & Gems ser ut att stänga verksamhetsåret med de bästa försäljningssiffrorna någonsin, enligt försäljningschefen Emil Gillmor. Förklaringen beror delvis på ett uppsving på dekor­sidan. Samtidigt vässas produktportföljen ytterligare med fler nyheter för bilfolierare.
emil