Alvöen får dubbel förstärkning

PUBLICERAD: 3 maj 2022
UPPDATERAD: 14 november
Johan Millby och Katarina Andersson Millby kommer båda närmast från Signcom. Foto: Pressbild

Norska Alvöen, som säljer CNC- och fräsmaskiner, tar in två kända namn från branschen för att bygga upp, stärka och vidareutveckla verksamheten i det svenska bolaget.

Alvöen startade ett dotterbolag i Sverige hösten 2019 med Niklas Svensson vid rodret och CNC Sweden som servicepartner. Sedan dess har det gått stadigt uppåt, även under pandemin. Nu satsar företaget framåt och anställer Johan Millby som produktansvarig för MultiCam Celeros skärbord. Johan Millby kommer närmast från Signcom där han arbetat i många år som servicechef och senast som produktansvarig för CNC-, laser- och gravyrmaskiner.

Företaget förstärker även på marknadssidan. Katarina Andersson Millby, som jobbat som marknadschef på Signcom, kommer att sköta Alvöens marknadsföring som konsult.

En ”kickstart” för företaget

Niklas Svensson, vd för Alvöen Sverige, kommenterar rekryteringarna i ett pressmeddelande:

– Att få in två så oerhört erfarna medarbetare kommer att ge Alvöen en verklig kickstart. Den kunskap och expertis dessa båda samlat på sig under sina många år i branschen gör att vi både kan nå ut till marknaden, precisera kundernas behov och leverera en exakt anpassad, skräddarsydd utrustning till var och en.

Henrik Fasmer, ägare av norska Alvöen, fyller i:

– Vi känner varandra sedan många år tillbaka och jag är övertygad om att denna konstellation är helt perfekt. Jag är mycket, mycket glad att vi kunnat ro detta i hamn och ser framtiden an med största tillförsikt.

Senaste nytt

Agfa utvidgar Anapurna Ciervo-familjen med mindre modeller

Agfa utökar sin Anapurna Ciervo-familj med den nya Ciervo H2050-modellen

AnapurnaCiervo_H2050 (1)
Agfa utvidgar Anapurna Ciervo-familjen med mindre modeller

US-AB gör investeringar i nya pressar, DTF och efterbehandling

Tryckeriet US-AB satsar på DTF-tryck med sin nya maskin från InkTec. De har också uppgraderat maskinparken med två nya Ricohpressar och en falsmaskin.

US-ABDSC_9620
US-AB gör investeringar i nya pressar, DTF och efterbehandling

Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Vinnare av kategorin Förpackningsdesign i Guldägget blev designbyrån BVD Stockholm för designen till Electrolux Groups varumärke AEG.

guldagget
Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Tufft läge för svensk skogsindustri

Kombinationen av höga kostnader och låg efterfrågan går hårt åt svenska sågverk, massa- och pappersproducenter.

skogen
Tufft läge för svensk skogsindustri

Läs vidare

US-AB gör investeringar i nya pressar, DTF och efterbehandling

Tryckeriet US-AB satsar på DTF-tryck med sin nya maskin från InkTec. De har också uppgraderat maskinparken med två nya Ricohpressar och en falsmaskin.

US-ABDSC_9620
US-AB gör investeringar i nya pressar, DTF och efterbehandling

Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Vinnare av kategorin Förpackningsdesign i Guldägget blev designbyrån BVD Stockholm för designen till Electrolux Groups varumärke AEG.

guldagget
Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Tufft läge för svensk skogsindustri

Kombinationen av höga kostnader och låg efterfrågan går hårt åt svenska sågverk, massa- och pappersproducenter.

skogen
Tufft läge för svensk skogsindustri

Det här bjuder vi på i nya Sign&Print!

Sign&Print nummer 580 är här! Den nya tidningen innehåller bland annat din guide till Fespa i Berlin i maj.

IMG_1669
Det här bjuder vi på i nya Sign&Print!