Antalis egna varumärke med inredningsfolier, Coala, har blivit tio år fyllda. Det firades tillsammans med mässbesökarna på Fespa som bjöds på öl och fick se ljusen på den symboliska födelsedagstårtan blåsas ut.
François Lainé, global marknadschef för Antalis affärsområde inom visuell kommunikation:
– Det är ett viktigt firande och en bra möjlighet att skapa mycket uppståndelse på Fespa om Coala. Eftersom vi också lanserade Coala för tio år sedan här på Fespa och communityn här så är det roligt att vi följer upp det tio år senare.
[metaslider id=”220780″]
I utställningen visar Antalis de senaste interiörprodukterna i Coala-sortimentet, bland annat den nya fönsterdekoren Coala Window Decor. François Lainé betonar vikten av att ständigt bredda och utveckla Coala-familjen med nya produkter.
– Vi startade med 60 produkter för tio år sedan. En del enklare produkter och en del väldigt innovativa. Och utvecklingen går mot mer innovativa och hållbara produkter, säger han och tillägger att interiör och inredning är ett framtidsområde för Antalis.
Kan vi förvänta oss fler nyheter i Coala-sortimentet kommande åren?
– Definitivt, säger han men understryker:
– Målet för Antalis är inte bara att sälja Coala utan även alla varumärken från våra partners. Vår strategi är att ha en bra mix mellan Coala och alla andra tillverkare vi erbjuder.