Antalis firade av Coala på mässan

PUBLICERAD: 31 maj 2022
UPPDATERAD: 7 december
François Lainé och Antalis firade av tioåringen Coala på Fespa. Foto: Claes Nordström

Antalis egna varumärke med inredningsfolier, Coala, har blivit tio år fyllda. Det firades tillsammans med mässbesökarna på Fespa som bjöds på öl och fick se ljusen på den symboliska födelsedagstårtan blåsas ut.

François Lainé, global marknadschef för Antalis affärsområde inom visuell kommunikation:

– Det är ett viktigt firande och en bra möjlighet att skapa mycket uppståndelse på Fespa om Coala. Eftersom vi också lanserade Coala för tio år sedan här på Fespa och communityn här så är det roligt att vi följer upp det tio år senare.

[metaslider id=”220780″]

I utställningen visar Antalis  de senaste interiörprodukterna i Coala-sortimentet, bland annat den nya fönsterdekoren Coala Window Decor. François Lainé betonar vikten av att ständigt bredda och utveckla Coala-familjen med nya produkter.

– Vi startade med 60 produkter för tio år sedan. En del enklare produkter och en del väldigt innovativa. Och utvecklingen går mot mer innovativa och hållbara produkter, säger han och tillägger att interiör och inredning är ett framtidsområde för Antalis.

Foto: Claes Nordström

Kan vi förvänta oss fler nyheter i Coala-sortimentet kommande åren?

– Definitivt, säger han men understryker:

– Målet för Antalis är inte bara att sälja Coala utan även alla varumärken från våra partners. Vår strategi är att ha en bra mix mellan Coala och alla andra tillverkare vi erbjuder.

Foto: Claes Nordström

 

 

 

 

Läs vidare

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Canon har anordnat ”post Drupa-event” i Stockholm, Göteborg och Malmö för att ge sina kunder som inte var på plats en chans att se de viktigaste nyheterna de visade på mässan. Företaget gjorde en bra mässa men vilken maskin drog egentligen till sig mest intresse bland de svenska kunderna?
_MG_2113

Snabba beslut och starka relationer bygger Tryckcentrum

Nätverksbyggande, en gnutta tur och modet att fatta många beslut. Det är några av ingredienserna som fått Tryckcentrum i Blekinge att på bara tolv år närma sig 50 miljoner i omsättning. När Sign&Print kommer på besök pågår tryckeriets nätverksdag med 420 besökare, 173 företag och 33 utställare.
DSC_7132

Det blåser kring Canons nya tillval för flatbäddsskrivare

Kunder med nuvarande Canon Arizona 1300-serien kan uppgradera sin skrivare till den senaste FLXflow-teknikversionen, inklusive tillvalsfunktionerna Float och Instant Switch.
Arizona-1300-FLXflow_Hero1

Senaste nytt

Tildetryck flyttar till häststall med ny digitalpress

Tildetryck har lämnat Arvika för byn ”Byn”. Till ladan på landet har Veronica Borg inte bara tagit med sig sin nästan 200 år gamla tryckpress utan även en ny digitalpress.
Tildetryck1

Xerox och Taktiful pushar gränserna för digital förädling

AI-teknologi för förädling i kombination med Xerox digitaltryck.
FotoJet---2024-10-03T093551.711

Dina tonerkassetter från Fujifilm kan redan ha varit använda

Fujifilm har etablerat ett cirkulärt tillverkningscenter i Nederländerna för att främja resurscirkulation.
DSC0417

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1