Antalis firade av Coala på mässan

PUBLICERAD: 31 maj 2022
UPPDATERAD: 7 december
François Lainé och Antalis firade av tioåringen Coala på Fespa. Foto: Claes Nordström

Antalis egna varumärke med inredningsfolier, Coala, har blivit tio år fyllda. Det firades tillsammans med mässbesökarna på Fespa som bjöds på öl och fick se ljusen på den symboliska födelsedagstårtan blåsas ut.

François Lainé, global marknadschef för Antalis affärsområde inom visuell kommunikation:

– Det är ett viktigt firande och en bra möjlighet att skapa mycket uppståndelse på Fespa om Coala. Eftersom vi också lanserade Coala för tio år sedan här på Fespa och communityn här så är det roligt att vi följer upp det tio år senare.

[metaslider id=”220780″]

I utställningen visar Antalis  de senaste interiörprodukterna i Coala-sortimentet, bland annat den nya fönsterdekoren Coala Window Decor. François Lainé betonar vikten av att ständigt bredda och utveckla Coala-familjen med nya produkter.

– Vi startade med 60 produkter för tio år sedan. En del enklare produkter och en del väldigt innovativa. Och utvecklingen går mot mer innovativa och hållbara produkter, säger han och tillägger att interiör och inredning är ett framtidsområde för Antalis.

Foto: Claes Nordström

Kan vi förvänta oss fler nyheter i Coala-sortimentet kommande åren?

– Definitivt, säger han men understryker:

– Målet för Antalis är inte bara att sälja Coala utan även alla varumärken från våra partners. Vår strategi är att ha en bra mix mellan Coala och alla andra tillverkare vi erbjuder.

Foto: Claes Nordström

 

 

 

 

Läs vidare

Inprint flyttar till större lokaler nästa år

Skylt- och dekorföretaget Inprint i Uppsala står inför en spännande förändring då de flyttar till en helt ny stadsdel. De nybyggda lokalerna erbjuder inte bara dubbelt så mycket utrymme utan också närhet till lokala kunder och motorvägen till klienter i Stockholm.
inprint-efongo-2019-liggande

Storbildsbolaget tar kampen mot spillet

Storbildsbolaget i Helsingborg minskar spillet med en ny produkt. Arbetssättet är både klimatsmart och sparar pengar för kunden.
FotoJet-(25)

Storaffär: Åtta45 köper flera nya Canon-pressar

Åtta45 genomför stora investeringar i både nya digitala toner- och inkjet-pressar från Canon. Bolaget räknar med att satsningarna kommer ge betydande konkurrensfördelar.
åtta45-webb

Scandrafts dotterbolag satsar på aluminiumplåtar i valfri färg

Scandrafts dotterbolag Rangefabriken börjar erbjuda våtlack. Det betyder att kunderna kan beställa aluminiumplåtar i vilken färg som helst.
rangefabriken-rosa

Senaste nytt

Inprint flyttar till större lokaler nästa år

Skylt- och dekorföretaget Inprint i Uppsala står inför en spännande förändring då de flyttar till en helt ny stadsdel. De nybyggda lokalerna erbjuder inte bara dubbelt så mycket utrymme utan också närhet till lokala kunder och motorvägen till klienter i Stockholm.
inprint-efongo-2019-liggande

De höjer ribban för automatiserad tidningsproduktion

ECO3 vill ta automation av tidningsproduktion till nästa nivå med den nya versionen av sin arbetsflödeslösning Arkitex. Nya funktioner gör att system från tredje part bättre integreras i programmet.
Arkitex

Storbildsbolaget tar kampen mot spillet

Storbildsbolaget i Helsingborg minskar spillet med en ny produkt. Arbetssättet är både klimatsmart och sparar pengar för kunden.
FotoJet-(25)

Fujifilm visar upp sin nya torrtonerpress

Fujifilm ska visa upp sin nya tonerpress i Europa för första gången i början på 2024. Revoria Press GC12500 är en digitalpress som använder torrtonerteknologi.
Revoria_GC12500_III_R