Antalis firade av Coala på mässan

PUBLICERAD: 31 maj 2022
UPPDATERAD: 7 december
François Lainé och Antalis firade av tioåringen Coala på Fespa. Foto: Claes Nordström

Antalis egna varumärke med inredningsfolier, Coala, har blivit tio år fyllda. Det firades tillsammans med mässbesökarna på Fespa som bjöds på öl och fick se ljusen på den symboliska födelsedagstårtan blåsas ut.

François Lainé, global marknadschef för Antalis affärsområde inom visuell kommunikation:

– Det är ett viktigt firande och en bra möjlighet att skapa mycket uppståndelse på Fespa om Coala. Eftersom vi också lanserade Coala för tio år sedan här på Fespa och communityn här så är det roligt att vi följer upp det tio år senare.

[metaslider id=”220780″]

I utställningen visar Antalis  de senaste interiörprodukterna i Coala-sortimentet, bland annat den nya fönsterdekoren Coala Window Decor. François Lainé betonar vikten av att ständigt bredda och utveckla Coala-familjen med nya produkter.

– Vi startade med 60 produkter för tio år sedan. En del enklare produkter och en del väldigt innovativa. Och utvecklingen går mot mer innovativa och hållbara produkter, säger han och tillägger att interiör och inredning är ett framtidsområde för Antalis.

Foto: Claes Nordström

Kan vi förvänta oss fler nyheter i Coala-sortimentet kommande åren?

– Definitivt, säger han men understryker:

– Målet för Antalis är inte bara att sälja Coala utan även alla varumärken från våra partners. Vår strategi är att ha en bra mix mellan Coala och alla andra tillverkare vi erbjuder.

Foto: Claes Nordström

 

 

 

 

Senaste nytt

Allt i en mässhall under Sign&Print Scandinavia

Boka in den 7–9 oktober 2025 i kalendern redan nu. Då är det återigen dags för den största mässan och mötesplatsen i den grafiska branschen: Sign&Print Scandinavia på Kistamässan i Stockholm.

SPS kollage
Allt i en mässhall under Sign&Print Scandinavia

SPG erövrar nytt tryckeri

40 anställda får gå när produktionen flyttas.

Screenshot
SPG erövrar nytt tryckeri

Bording gör miljonförluster

Bording har beslutat att lägga ner stora delar av sin produktion i Sverige, vilket Sign&Print tidigare rapporterat om. Nu har siffrorna för 2024 släppts och bolaget visar en förlust på nästan 4,9 miljoner kronor.

1750154275161
Bording gör miljonförluster

Nu är utomhusreklam mätbart

Inbyggda 3D-sensorer kan tillsammans med AI-analys mäta hur många som passerar både tryckt och digital utomhusreklam och hur länge de tittar.

Skärmavbild-2025-07-01-kl.-10.33.07
Nu är utomhusreklam mätbart

Läs vidare

Roland DG lanserar nya VersaStudio-skrivare

Roland DG utökat sitt sortiment med en print and cut-skrivare och en ny UV-flatbädd.

FotoJet---2025-06-17T162505.542
Roland DG lanserar nya VersaStudio-skrivare

Lasergravyren plockade upp stafettpinnen

Nystartade Lasergravyren i Borås såg en öppning på marknaden när ett annat företag gick i konkurs. Idag hjälper de både lokala kunder och industriföretag runt om i Sverige med lasermärkning, gravyr, digitaltryck och transfer.

LasergravyrenDSC_0064
Lasergravyren plockade upp stafettpinnen

Spandex spänner musklerna

Framöver kommer företaget satsa hårt på att hjälpa kunderna att bredda sig mot nya områden, både vad det gäller materialval och produktion, för att stärka sin affär.

SpandexDSC_0868
Spandex spänner musklerna

Durst stärker närvaron i Norden

Durst Group tar över Molanders Sign & Display AB. Bolaget byter namn till Durst Nordic AB och har rekryterat en ny vd.

Img
Durst stärker närvaron i Norden