Skogen som symbol för grönt fokus

PUBLICERAD: 31 maj 2022
UPPDATERAD: 31 maj
Moritz Weber, marknadschef på Neschen, framför den printbara folien Easydot. Foto: Anja Degerholm

I Neschens monter under Fespa är det grönt vart man än vänder sig. I ”The Forest”, som är årets tema, lyfts framför allt företagets pvc-fria och pappersbaserade sortiment fram.

– Vårt mål inför årets mässa var att bygga vår monter med enbart pvc-fria material, berättar marknadschefen Moritz Weber.

Den gröna färgen som går igen i hela monterinredningen är ett medvetet val för att kommunicera Neschens vilja att vara i framkant när det gäller hållbara material.

– Vi vill visa att vi är ett företag som jobbar med gröna produkter och att vi är väl förberedda på en ökad efterfrågan på dessa produkter. Vi ser ett stort intresse i Europa, framför allt i Norra Europa, säger Moritz Weber.

Bland produkterna som visas finns Easy Dot PET matt L-UV för inomhusapplikationer, den pvc-fria tapeten L-UV smooth FR, även den för inomhusanvändning, samt pappersbaserade easySTYLE för alla tänkbara möbelytor.

Grönt skogstema, även i taket.

Läs vidare

Lockar med färgbesparingar i ny RIP-version

Den franska mjukvaruutvecklaren Caldera har precis släppt den senaste versionen av Caldera RIP. Från och med nu kommer användare att kunna uppgradera sin RIP till version 17 för att uppleva alla nya funktioner och förbättringar.
caldera

Elitidrottaren som trycker och graverar till bröllop

Jessica Ekvall lämnade tv-branschen för att få vara kreativ på riktigt. I villan utanför Stockholm har 25-åring byggt upp företaget Silver Leaf som trycker på allt från kläder till glas för alla tillfällen. Företaget har en särskild inriktning mot bröllop.
Silver-Leaf-collage

Storaffär: Åtta45 köper flera nya Canon-pressar

Åtta45 genomför stora investeringar i både nya digitala toner- och inkjet-pressar från Canon. Bolaget räknar med att satsningarna kommer ge betydande konkurrensfördelar.
åtta45-webb

Xeikon omorganiserar för att framtidssäkra

Xeikon ska omorganisera sin verksamhet "för att anpassa sig till den nuvarande verkligheten", med en post-Covid förändring i konsumentbeteende och en resulterande nedgång i försäljning, kombinerat med högre löner och stigande energipriser, som har "satt företagets framtid i riskzonen". Det skriver tidningen Digital Labels & Packaging.
Xeikonx

Senaste nytt

Uppdämt behov banade väg för skånska wrapparnas succé

Ystad wrapping har på bara tre år lyckats fylla ett hål på den lokala marknaden och folierar både fordon och interiör. Nu börjar de printa vinylerna i huset.
DSC_5337

Ny prooflösning gör det billigare att provtrycka HP Indigo

GMG har tagit fram en prooflösning speciellt för HP Indigo-användare. Med GMG ColorProof blir processen både billigare och mer pålitlig, enligt företaget.
HP_DesignJet_Z9_Driver_Printer

Brand Factory Printhouse ansöker om konkurs

Brand Factory har de senaste åren haft stora ekonomiska problem och genomgått en rekonstruktion. Nu meddelar bolaget att man ansöker om konkurs för affärsområdet Printhouse. De lönsamma affärsområdena Signs & Graphics Sverige och Norge samt Logistics drivs vidare.
Jakob 1_1600

Lockar med färgbesparingar i ny RIP-version

Den franska mjukvaruutvecklaren Caldera har precis släppt den senaste versionen av Caldera RIP. Från och med nu kommer användare att kunna uppgradera sin RIP till version 17 för att uppleva alla nya funktioner och förbättringar.
caldera