I Hexis monter under Fespa är det fordonsrelaterade produkter som är i blickfånget. Bland annat har en gokartbil som fått detaljer av nya slitstarka Holeshot Hex’trem, som släpptes precis innan mässan.
Det är en produkt som är för motorsport av det mer extrema slaget, som till exempel motocross. För att göra häftiga effekter eller reklambudskap på motorcyklar, fyrhjulingar, vattenskotrar eller snöskotrar.
En liknande produkt har funnits i Hexis sortiment tidigare, men den har utvecklats för att klara de riktigt tuffa utmaningarna.
– Vidhäftningen på Holeshot är betydligt högre. Den är även lätt att applicera tack vare luftkanaler i materialet, den sitter säkert och bra, säger Patrik Martinsson, vd för Hexis Sverige.
Ett av flera områden som växer
Han säger att det finns en ökad efterfrågan på den typen av produkter.
– Det är en nischad produkt, men den är viktig för oss. Vi ser att det är ett av flera områden som växer och det visar att Hexis är en producent som ständigt utvecklar nya material för att möta framtiden.
Mycket nytt
I montern visas även en nyhet när det gäller utbudet av skyddsfilmer i Bodyfence-serien. En PPF-folie som mäter hela 1,8 meter på bredden och därmed ska klara riktigt breda motorhuvar.
Dessutom ställer Hexis ut nya mönster inom Hex’perience, som är effektlaminat för interiör och design. Chromeprint som är en ny printbar version av Hexis chromefolie är ytterligare en nyhet som lyfts fram.