Gokart drar blickarna till sig

PUBLICERAD: 2 juni 2022
UPPDATERAD: 14 november
Patrik Martinsson från Hexis Sverige med en av årets nyheter: en PPF-folie ur Bodyfence-serien för riktigt breda motorhuvar. Foto: Anja Degerholm

I Hexis monter under Fespa är det fordonsrelaterade produkter som är i blickfånget. Bland annat har en gokartbil som fått detaljer av nya slitstarka Holeshot Hex’trem, som släpptes precis innan mässan.

Det är en produkt som är för motorsport av det mer extrema slaget, som till exempel motocross. För att göra häftiga effekter eller reklambudskap på motorcyklar, fyrhjulingar, vattenskotrar eller snöskotrar.

En liknande produkt har funnits i Hexis sortiment tidigare, men den har utvecklats för att klara de riktigt tuffa utmaningarna.

– Vidhäftningen på Holeshot är betydligt högre. Den är även lätt att applicera tack vare luftkanaler i materialet, den sitter säkert och bra, säger Patrik Martinsson, vd för Hexis Sverige.

En gokartbil utsmyckad med Hex’trem Holeshot som såklart testats i praktiken. Foto: Anja Degerholm
Ett av flera områden som växer

Han säger att det finns en ökad efterfrågan på den typen av produkter.

– Det är en nischad produkt, men den är viktig för oss. Vi ser att det är ett av flera områden som växer och det visar att Hexis är en producent som ständigt utvecklar nya material för att möta framtiden.

Mycket nytt

I montern visas även en nyhet när det gäller utbudet av skyddsfilmer i Bodyfence-serien. En PPF-folie som mäter hela 1,8 meter på bredden och därmed ska klara riktigt breda motorhuvar.

Dessutom ställer Hexis ut nya mönster inom Hex’perience, som är effektlaminat för interiör och design. Chromeprint som är en ny printbar version av Hexis chromefolie är ytterligare en nyhet som lyfts fram.

Läs vidare

Vinnarna klara i folietävling

Den årliga Hexis-fototävlingen fick in fler än 450 bidrag. Nu har vinnarna utsetts.
Hexis_collage_1

Så ser framtiden ut för Agfas offsetdel

Agfa har tidigare meddelat att de har för avsikt att sälja sin offsetdivision till kapitalfonden Aurelius Group. På en presskonferens förklarade de tillsammans med ett antal inbjudna specialister vad de tänker om framtiden.
agfa_value_01

Lyxprodukter inspirerade till ny pappersserie

För att kunna möta efterfrågan på högkvalitativt, färgat papper till lyxförpackningar så har Lessebo Paper lanserat en ny produktlinje vid namn Lessebo Colours.
Lessebo paper

Färskt nummer av Sign&Print

Ett nytt nummer av Sign&Print landar i brevlådorna i dagarna. Den här gången bjuds det på extra mycket läsning om olika efterbehandlingslösningar.
Signprint566

Senaste nytt

Stockholmstryckeri växlar upp

US-AB lägger i en högre växel med ett fullutrustat broschyrhäftsystem från Plockmatic och satsar samtidigt på att bredda erbjudandet med en e-handelsplattform för profiltrycksaker.
Usab3

Vinnarna klara i folietävling

Den årliga Hexis-fototävlingen fick in fler än 450 bidrag. Nu har vinnarna utsetts.
Hexis_collage_1

Spandex satsar på pvc-fri folie

Med målet att det ska vara precis lika enkelt och billigt att välja pvc-fria som traditionella folier så lanserade Spandex i dagarna sin nya serie print- och skärfolier, ImagePerfect EverGreen.
Screenshot 2022-12-07 at 12.01.51

Servicefokus och försäljningsrekord i sikte

Återförsäljaren KA Olsson & Gems ser ut att stänga verksamhetsåret med de bästa försäljningssiffrorna någonsin, enligt försäljningschefen Emil Gillmor. Förklaringen beror delvis på ett uppsving på dekor­sidan. Samtidigt vässas produktportföljen ytterligare med fler nyheter för bilfolierare.
emil