Dubbelt upp med skyltskrivare

Linus Johansson framför de två Epson-skrivarna som Elitdecor nu har i sin produktion. Foto: Elitdecor

Skylt- och dekorföretaget Elitdecor i Hisings Backa har en fulltecknad orderbok. Maskinparken har därför utökats med en Epson SureColor SC-S80600, levererad och installerad av Signcom.

Epsons storformatsskrivare är redan väl inkörd i produktionen. För 1,5 år sedan köpte Elitdecor in en SC-S80600, och nu kompletterar företaget alltså med ytterligare en.

– Vi testade den modellen och var väldigt nöjda med trycket, så vi bestämde oss för att köpa en till likadan. Det är smidigt att det är samma bläck till de två maskinerna, säger Thomas Johansson, grundare av Elitdecor.

Printar med rött bläck

Epson SureColor SC-S80600 är en bläckstråleskrivare för produktion av allt ifrån enkla skyltar till mer krävande och kreativa skyltlösningar. Skrivaren är utrustad med en dubbel uppsättning av Epsons egna PrecisionCore TFP-skrivhuvuden och Epsons GS3-bläck, inklusive rött bläck, samt möjlighet att printa Pantone-färger. Den kan hantera olika typer av material som transparenta folier, vinyl, canvas och fotopapper.

Elitdecor har tre anställda och är en helhetsleverantör av skylt-, expo- och dekorlösningar, med allt ifrån idé och design till produktion och montage. Det kan handla om olika typer av skyltmaterial såsom banderoller, vepor, skylt, display, beachflaggor och profilkläder, men även tryck på profilkläder. Och inte minst foliering.

– En stor anledning till att vi gjorde den här investeringen är att vi har fått nya kunder och mer jobb från befintliga kunder. Vi kommer att använda den nya skrivaren mycket till att trycka på folier.

“Bra ruljans”

Nu har Thomas Johansson och hans kollegor bråda dagar.

– Vi hade en liten nedgång under pandemin, men nu har vi bra ruljans. Eftersom vi har en del stora kunder inom byggbranschen som anställt mycket folk den senaste tiden har det varit positivt även för oss, säger han.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: