Presentationerna duggar tätt på årets upplaga av den grafiska nätverksträffen Print Next.
Höstarrangemanget för den grafiska industrin är tillbaka 24 november på hotellet Royal Park Hotel i Frösundavik, Stockholm. Ett 15-tal talare ingår i årets seminarieprogram. I ett urval hålls presentationer av Eva Glückman, vd för Grafiska företagen, Michael Fridvall, account manager för Holmen Iggesund i Norden, 21grams vd Stefan Blomqvist, Rick Molenaar, marknadschef på Helloprint och Kerstin Hallsten, chefsekonom på Skogsindustrierna.
”Över 160 anmälda”
Arrangörerna, Grafkom och Grafiska Företagen, uppger att till skillnad från förra året så kommer Print Next 22 att hållas på svenska, med undantag för internationella talare.
– Vi har över 160 anmälda per nu, så det närmar sig verkligen fullt hus så det är mycket positivt. Som tidigare år så är det ett program med många talare, och stort fokus på networking med gott om pauser och partners man kan träffa i kaffeområdet, säger Magnus Thorkildsen på Grafkom.
Framtidsanalyser och rapporter
Besökare till seminariedagen kommer bland annat få lyssna till en nulägesrapport för den grafiska industrin, den skogsbaserade industrins nuläge och utveckling och framtidens förpackningar. Andra ämnen som lyfts är man hur man vill få fysisk kommunikation och hur man får snurr på försäljningen online.
– Vi tror det är viktigt för branschen att ha ett event där både leverantörer och producenter kan mötas. Många av utmaningarna branschen står överför måste man lösa tillsammans.
Registrering till eventet, samtliga talare, och vad de kommer att prata om för ämnen, finns på Grafkoms hemsida.