Signcom blir återförsäljare för Taya Groups pvc-fria bannermaterial i Kavalan-serien. De två parterna har ingått ett distributionssamarbete som börjar gälla omgående.
Samarbetet gäller hela Kavalans pvc-fria sortiment för storformat, både för inomhus- och utomhusanvändning. Det kan till exempel handla om applikationer som reklamskyltar, banners, affischer och interiör. Produkterna kommer att vara tillgängliga för Signcoms kunder i såväl Sverige som Danmark och Finland.
Kunderna är redo
Robert Nyblom, vd för Signcom, säger i ett pressuttalande att tiden var helt rätt för att utöka företagets pvc-fria utbud:
– Tajmingen är perfekt för dessa tre länderna. Våra kunder är redo att byta från standardmaterial med pvc till pvc-fria miljövänliga alternativ. Det har pågått diskussioner om detta i flera år, men nu är företagen villiga att ta nästa steg och göra något åt saken.
Räkna på klimatavtrycket
Till produkterna i Kavalan-serien finns även ett webbaserat beräkningsverktyg, ”Eco Calculator”, som jämför klimatpåverkan. Detta ska hjälpa användaren att räkna ut hur mycket lägre klimatavtryck ett pvc-fritt material innebär jämfört med ett standardmaterial.
– Kavalans Eco Calculator är ett effektivt sätt att utbilda branschen. Möjligheten att mäta och jämföra klimatpåverkan är något som är väldigt viktigt för oss att prata om med våra kunder, och det är även något för kunderna att prata om med sina slutkunder, säger Mattias Söderberg, Business Area Manager inom viscom på Signcom.