Vinnarna klara i folietävling

Foto: Hexis
PUBLICERAD: 7 december 2022
UPPDATERAD: 13 januari
Totalsegrare i Hexis-tävlingen, med en helfolierad segelbåt, blev Decosail.

Den årliga Hexis-fototävlingen fick in fler än 450 bidrag. Nu har vinnarna utsetts.

I Hexis globala fototävling, Hexis Worldwide Photo Contest, ges yrkesverksamma chansen att visa upp sitt bästa arbeten med Hexis produkter för världen.

Använder Hexis produkter

Det enda kriteriet för att få delta i tävlingen är att någon av alla materialtillverkarens självhäftande vinyler, folier och filmer används i projekten. Tävlingen har sju kategorier och inom var och en av dem finns det en vinnare. Det finns också en totalvinnare för hela tävlingen. Årets vinnare blev Decosail.

Olika kriterier

Hexis syfte med tävlingen är att premiera de mest fulländade projekten med materialtillverkarens självhäftande material. Projekten bedömdes med framför allt visuell kommunikation i åtanke och hur de överensstämde med temat för kategorin de tävlar i, designens unika karaktär, det övergripande visuella utseendet, projektets tekniska utmaningar, tryckkvalitet och installationskvalitet.

Sju vinnare i olika klasser:

I fordonsklassen Automotive gick segern till Vinyl labs.

 

Coever Producción Creativa kammade hem tävlingskategorin Decoration.

 

I den fria tävlingskategorin vann Radin d.o.o för sin folierade elgitarr.

 

För arbetet med den antimikrobiella skyddsfilmen Pure Zone som även bekämpar aktivt coronavirus vann COM-UNICK.

 

I skyltningskategorin Sign stod Megamark som segrare.

 

Solar film-kategorin vanns av Tri state window tinting.

 

I textilklassen Textile var det Maik Zimmer Car Design som föll juryn i smaken.

 

Läs vidare

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

För få utbildas – "Läget börjar bli kritiskt"

Att för få utbildas pekas ut som ett stort orosmoln för den grafiska industrin. Det gör att antalet som rekryteras utan formell utbildning för branschen ökar.
0023_210921

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)