Vinnarna klara i folietävling

Foto: Hexis
PUBLICERAD: 7 december 2022
UPPDATERAD: 13 januari
Totalsegrare i Hexis-tävlingen, med en helfolierad segelbåt, blev Decosail.

Den årliga Hexis-fototävlingen fick in fler än 450 bidrag. Nu har vinnarna utsetts.

I Hexis globala fototävling, Hexis Worldwide Photo Contest, ges yrkesverksamma chansen att visa upp sitt bästa arbeten med Hexis produkter för världen.

Använder Hexis produkter

Det enda kriteriet för att få delta i tävlingen är att någon av alla materialtillverkarens självhäftande vinyler, folier och filmer används i projekten. Tävlingen har sju kategorier och inom var och en av dem finns det en vinnare. Det finns också en totalvinnare för hela tävlingen. Årets vinnare blev Decosail.

Olika kriterier

Hexis syfte med tävlingen är att premiera de mest fulländade projekten med materialtillverkarens självhäftande material. Projekten bedömdes med framför allt visuell kommunikation i åtanke och hur de överensstämde med temat för kategorin de tävlar i, designens unika karaktär, det övergripande visuella utseendet, projektets tekniska utmaningar, tryckkvalitet och installationskvalitet.

Sju vinnare i olika klasser:

I fordonsklassen Automotive gick segern till Vinyl labs.

 

Coever Producción Creativa kammade hem tävlingskategorin Decoration.

 

I den fria tävlingskategorin vann Radin d.o.o för sin folierade elgitarr.

 

För arbetet med den antimikrobiella skyddsfilmen Pure Zone som även bekämpar aktivt coronavirus vann COM-UNICK.

 

I skyltningskategorin Sign stod Megamark som segrare.

 

Solar film-kategorin vanns av Tri state window tinting.

 

I textilklassen Textile var det Maik Zimmer Car Design som föll juryn i smaken.

 

Läs vidare

Screentryckarprofil har gått ur tiden

Jan Enberg, stark profil inom screentrycket i Sverige och internationellt, har gått bort. Föreningen Fespa Sweden minns sin hedersmedlem i en minnestext.
Jan-Enberg

Svensk mässpremiär för värmepress

Hos den grafiska leverantören Folier.se var det såväl värmepressar som DTF/DTG- och sublimeringsskrivare som stod i blickfånget under Nordic Profile Fair, men även skärplotters, kepspressar och vinyler.
Folier 1

Etikettryck: ”Övergången från analogt till digitalt fortsätter”

Digital etikettproduktion har blivit det normala, enligt Carsten Bamberg, affärsutvecklingschef på Konica Minolta. Han ger sin syn på etikettåret 2023, ett år han menar präglas av en fortsatt stark trend mot ökat digitaltryck.
Carsten_Bamberg

Bildkavalkad från promotionmässa

Missade du Nordic Profile Fair på Elmia i Jönköping? Här kan du se bilder från produktmediabranschens första mässdag.
Kollage_promotion

Senaste nytt

Standardiserade robotlösningar ska lyfta storformatsbranschen

Under de senaste åren har automatisering stått högt upp på önskelistan hos många skärbordskunder. Zünd Scandinavia har svarat genom att utveckla robotlösningar som kan uppfylla enskilda kunders specifika behov.
robot_zund_01a

Heidelberg Nordic: En kort svacka sen ljusnar det igen

Heidelberg Nordic rustar för en kort lågkonjunktur och förändringar på marknaden, men tror på en snabb vändning.
Heidelberg_01

Nize lägger många planer för 2023

Nize Equipment kom springande in i 2023 efter en hektisk avslutning på förra året. Det betyder att kursen ännu inte är satt för alla planer för det nya året, men en sak är säker, det blir fullt upp. 
nize_01

Screentryckarprofil har gått ur tiden

Jan Enberg, stark profil inom screentrycket i Sverige och internationellt, har gått bort. Föreningen Fespa Sweden minns sin hedersmedlem i en minnestext.
Jan-Enberg