FocusNeo får ny vd och försäljningschef

PUBLICERAD: 13 januari 2023
UPPDATERAD: 19 januari
Nya vd:n Carl Granöö (till vänster) med Johan Söderman som blir ny försäljningschef för den svenska marknaden. Foto: Pressbild

Skyltföretaget FocusNeo gör en rockad i ledningen. Carl Granöö tar över vd-posten och ersätter Magnus Näslund som innehaft rollen sedan 2013. Företaget har även tillsatt en ny försäljningschef för den svenska marknaden.

Carl Granöö har varit verksam i företaget i drygt 20 år och sedan 2017 har han varit chef över säljorganisationen. Johan Söderman tar nu över som försäljningschef och han kommer närmast från en liknande roll på Sensor Control Nordic. Han kommer även att ingå i företagets ledningsgrupp.

De senaste åren har FocusNeo genomgått en stor förändringsresa, bland annat byttes namn, logotyp, symbol och grafisk profil under hösten 2018. I samband med att man bytte namn från Focus Neon till FocusNeo vässades även organisationen för att bli mer effektiv och anpassad efter marknadssituationen. Något som lett till starka resultat trots pandemi och en oförutsägbar marknad.

”Bygga lönsam tillväxt”

Carl Granöö uttalar sig i ett pressmeddelande och säger att han tycker det är både spännande och hedrande att få förtroendet att leda FocusNeo.

– Magnus har med stor framgång drivit FocusNeo till den position vi har idag och nu är det dags att rusta verksamheten ytterligare för att kunna möta framtidens krav och utmaningar. Vårt fokus framåt är nu att fortsätta bygga lönsam tillväxt och vidareutveckla vårt erbjudande på fastighetssidan. Som ett led i detta arbete är jag mycket glad att vi lyckas få in Johan i organisationen. Med sin erfarenhet av säljledning och sitt driv är han rätt person att ta nästa steg med säljorganisationen, säger Carl Granöö.

Fokus på nyckelkunder

Tidigare vd:n Magnus Näslund kommer att arbeta vidare inom bolaget och fokusera på viktiga nyckelkunder. Han kommer även ha kvar sina roller i styrelsen och koncernledningen.

Samtliga organisationsförändringar trädde i kraft vid årsskiftet.

Läs vidare

Tildetryck flyttar till häststall med ny digitalpress

Tildetryck har lämnat Arvika för byn ”Byn”. Till ladan på landet har Veronica Borg inte bara tagit med sig sin nästan 200 år gamla tryckpress utan även en ny digitalpress.
Tildetryck1

Xerox och Taktiful pushar gränserna för digital förädling

AI-teknologi för förädling i kombination med Xerox digitaltryck.
FotoJet---2024-10-03T093551.711

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194

Senaste nytt

Tildetryck flyttar till häststall med ny digitalpress

Tildetryck har lämnat Arvika för byn ”Byn”. Till ladan på landet har Veronica Borg inte bara tagit med sig sin nästan 200 år gamla tryckpress utan även en ny digitalpress.
Tildetryck1

Xerox och Taktiful pushar gränserna för digital förädling

AI-teknologi för förädling i kombination med Xerox digitaltryck.
FotoJet---2024-10-03T093551.711

Dina tonerkassetter från Fujifilm kan redan ha varit använda

Fujifilm har etablerat ett cirkulärt tillverkningscenter i Nederländerna för att främja resurscirkulation.
DSC0417

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1