FocusNeo får ny vd och försäljningschef

PUBLICERAD: 13 januari 2023
UPPDATERAD: 19 januari
Nya vd:n Carl Granöö (till vänster) med Johan Söderman som blir ny försäljningschef för den svenska marknaden. Foto: Pressbild

Skyltföretaget FocusNeo gör en rockad i ledningen. Carl Granöö tar över vd-posten och ersätter Magnus Näslund som innehaft rollen sedan 2013. Företaget har även tillsatt en ny försäljningschef för den svenska marknaden.

Carl Granöö har varit verksam i företaget i drygt 20 år och sedan 2017 har han varit chef över säljorganisationen. Johan Söderman tar nu över som försäljningschef och han kommer närmast från en liknande roll på Sensor Control Nordic. Han kommer även att ingå i företagets ledningsgrupp.

De senaste åren har FocusNeo genomgått en stor förändringsresa, bland annat byttes namn, logotyp, symbol och grafisk profil under hösten 2018. I samband med att man bytte namn från Focus Neon till FocusNeo vässades även organisationen för att bli mer effektiv och anpassad efter marknadssituationen. Något som lett till starka resultat trots pandemi och en oförutsägbar marknad.

“Bygga lönsam tillväxt”

Carl Granöö uttalar sig i ett pressmeddelande och säger att han tycker det är både spännande och hedrande att få förtroendet att leda FocusNeo.

– Magnus har med stor framgång drivit FocusNeo till den position vi har idag och nu är det dags att rusta verksamheten ytterligare för att kunna möta framtidens krav och utmaningar. Vårt fokus framåt är nu att fortsätta bygga lönsam tillväxt och vidareutveckla vårt erbjudande på fastighetssidan. Som ett led i detta arbete är jag mycket glad att vi lyckas få in Johan i organisationen. Med sin erfarenhet av säljledning och sitt driv är han rätt person att ta nästa steg med säljorganisationen, säger Carl Granöö.

Fokus på nyckelkunder

Tidigare vd:n Magnus Näslund kommer att arbeta vidare inom bolaget och fokusera på viktiga nyckelkunder. Han kommer även ha kvar sina roller i styrelsen och koncernledningen.

Samtliga organisationsförändringar trädde i kraft vid årsskiftet.

Läs vidare

Screentryckarprofil har gått ur tiden

Jan Enberg, stark profil inom screentrycket i Sverige och internationellt, har gått bort. Föreningen Fespa Sweden minns sin hedersmedlem i en minnestext.
Jan-Enberg

Svensk mässpremiär för värmepress

Hos den grafiska leverantören Folier.se var det såväl värmepressar som DTF/DTG- och sublimeringsskrivare som stod i blickfånget under Nordic Profile Fair, men även skärplotters, kepspressar och vinyler.
Folier 1

Etikettryck: ”Övergången från analogt till digitalt fortsätter”

Digital etikettproduktion har blivit det normala, enligt Carsten Bamberg, affärsutvecklingschef på Konica Minolta. Han ger sin syn på etikettåret 2023, ett år han menar präglas av en fortsatt stark trend mot ökat digitaltryck.
Carsten_Bamberg

Bildkavalkad från promotionmässa

Missade du Nordic Profile Fair på Elmia i Jönköping? Här kan du se bilder från produktmediabranschens första mässdag.
Kollage_promotion

Senaste nytt

Standardiserade robotlösningar ska lyfta storformatsbranschen

Under de senaste åren har automatisering stått högt upp på önskelistan hos många skärbordskunder. Zünd Scandinavia har svarat genom att utveckla robotlösningar som kan uppfylla enskilda kunders specifika behov.
robot_zund_01a

Heidelberg Nordic: En kort svacka sen ljusnar det igen

Heidelberg Nordic rustar för en kort lågkonjunktur och förändringar på marknaden, men tror på en snabb vändning.
Heidelberg_01

Nize lägger många planer för 2023

Nize Equipment kom springande in i 2023 efter en hektisk avslutning på förra året. Det betyder att kursen ännu inte är satt för alla planer för det nya året, men en sak är säker, det blir fullt upp. 
nize_01

Screentryckarprofil har gått ur tiden

Jan Enberg, stark profil inom screentrycket i Sverige och internationellt, har gått bort. Föreningen Fespa Sweden minns sin hedersmedlem i en minnestext.
Jan-Enberg