Hexis gasar med färgsprakande textiltransfer

Foto: Claes Nordström
PUBLICERAD: 18 januari 2023
UPPDATERAD: 20 januari
Tommy Levin och Stefan Wallin, säljare på Hexis Graphics, träffar mässbesökare på Nordic Profile Fair under tre dagar, 17–19 januari.

Hexis Graphics lägger extra fokus på att visa massor av valmöjligheter inom skärtextiltransfer och textiltransfer på Nordic Profile Fair.
– De sista åren har det kommit nya produkter inom textiltransfer. Det har hänt väldigt mycket, säger Stefan Wallin. 

Det var några år sedan Hexis Graphics medverkade på promotionmässan Nordic Profil Fair. I år var det dags igen. Materialtillverkaren av folier och vinyler för car wrapping och annan grafik och visuell kommunikation visade upp sitt segment med värmetransfer i Jönköping på Elmia.

– Vi har inte varit så stora på transfer tidigare men försöker att gasa på i den här marknaden nu, säger Tommy Levin, säljare på Hexis, när vi är på besök under mässans första dag.

Många exempel på värmetransfer med bland annat glitter- och metalliska effekter visas på promotionmässan.
Transfer för skär och print

I mässmontern visade kommunicerade ut olika typer av textiltransfer, både skärtextiltransfer och textiltransfer för print. Två av de vanligaste produkterna i Hexis sortiment är Cutflex respektive Printflex.

Håller för många tvättar

Kännetecknande för transferprodukterna är att de är väldigt lättrensade, enligt Tommy Levin.

– Det finns mycket kulör att välja på, och specialtransfer med Metalcut, våra glitterserier så att säga. Tittar man på textiltransfern för print så är det väldigt hållbart. Vår textiltransfer klarar många tvättar, säger Stefan Wallin och fortsätter:

– De sista åren har det kommit nya produkter inom textiltransfer. Det har hänt väldigt mycket.

Hexis la också extra krut på att berätta för mässbesökarna om sina inredningvinyler i HEXPerience-serien.

 

Läs vidare

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

För få utbildas – "Läget börjar bli kritiskt"

Att för få utbildas pekas ut som ett stort orosmoln för den grafiska industrin. Det gör att antalet som rekryteras utan formell utbildning för branschen ökar.
0023_210921

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)