Designa direkt i mobilen

PUBLICERAD: 20 januari 2023
UPPDATERAD: 25 januari
Perry Sandell med den ”intelligenta brodyrmaskinen” Tajima TMEZ, som kan kopplas till SaaS-lösningen Pulse ID E-commerce. Foto: Anja Degerholm

Med en enkel plugin kan företag komplettera sin e-handelssida med kundanpassade produkter och på samma gång automatisera en del av arbetet. Under Nordic Profile Fair visar ACG Nyström denna lösning som kan kopplas till bland annat brodyrmaskiner och skrivare.

– Det är ett sätt att kunna erbjuda personaliserade produkter. Efter pandemin är det många som inte vill ta på skärmar, därför har vi utvecklat den här funktionen som gör att man enkelt kan göra designen i sin egen mobiltelefon, berättar Alexandros Papaioannou från företaget Tajima Software Solutions som står bakom denna SaaS-lösning, kallad Pulse ID E-commerce.

De är på plats i ACG Nyströms monter för att visa hur funktionen fungerar i praktiken. Kunden kan själv ta fram den design de önskar, till exempel namn och logga, och trycka, gravera eller brodera detta på olika material.

När ordern är lagd behöver operatören bara skanna en streckkod för att påbörja arbetet.
Rimlig investering

När designen är gjord och beställningen skickad till företaget läser operatören bara av en streckkod och arbetet kan börja när rätt material laddats i maskinen. Detta arbetssätt riktar sig både till fysiska butiker och renodlade e-handelsföretag.

– Det här är en lösning vi tror mycket på och som många små företag kan uppskatta, eftersom det inte handlar om en så stor investeringskostnad, säger Perry Sandell som är affärsområdesansvarig för brodyr och textilprint på ACG Nyström.

Intelligent brodyrmaskin

Pulse ID kan integreras med de flesta e-handelsplattformar och kopplas till olika typer av maskiner hos producenten. Som till exempel Tajimas TMEZ, den ”intelligenta brodyrmaskinen” som också visas i montern.

– Det är branschens Rolls Royce med automatisk trådspänning som mäter tjockleken på materialet och känner av vilket stygn som ska användas, berättar Perry Sandell.

Denna uppsättning med Pulse ID och bland annat Tajimas TMEZ kommer även att visas på Sign, Print & Promotion på X Meeting Point i Oslo, den 8–9 februari. Även då kommer Tajima Software Solutions att finnas på plats och visa sin lösning.

Senaste nytt

Fujifilm lanserar single pass-lösning för storformat

Fujifilm är tillbaka på FESPA och visar upp sina senaste lösningar för storformatutskrifter.

FUJ16_HS3000
Fujifilm lanserar single pass-lösning för storformat

Spandex om framtidens textillösningar för tryck

Spandex anordnar ett kostnadsfritt webbinarium om Framtidens textillösningar för tryck. I fokus står bland annat frågor som kommande trender och hållbarhet.

1000x500px-S&P-artikel-webinar
Spandex om framtidens textillösningar för tryck

Epson avtäcker ny skyltskrivare

Tillverkaren satsar på personalisering och mer hållbart textiltryck på Fespa. De kommer också avtäcka en helt ny skyltproduktionsskrivare.

SC9100
Epson avtäcker ny skyltskrivare

Nio tips på vad du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står för dörren och det är alltid spännande att se i vilken riktning leverantörerna har valt för att styra sin utveckling. Sign&Print har plockat ut nio intressanta nyheter på årets mässa.

Fespa kollage
Nio tips på vad du kan se på Fespa

Läs vidare

Fujifilm lanserar single pass-lösning för storformat

Fujifilm är tillbaka på FESPA och visar upp sina senaste lösningar för storformatutskrifter.

FUJ16_HS3000
Fujifilm lanserar single pass-lösning för storformat

Spandex om framtidens textillösningar för tryck

Spandex anordnar ett kostnadsfritt webbinarium om Framtidens textillösningar för tryck. I fokus står bland annat frågor som kommande trender och hållbarhet.

1000x500px-S&P-artikel-webinar
Spandex om framtidens textillösningar för tryck

Åtta45 förvärvar bokbinderi

Koncernen fortsätter sin förvärvsresa.

Lagbild-2048x1332
Åtta45 förvärvar bokbinderi

Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Vinnare av kategorin Förpackningsdesign i Guldägget blev designbyrån BVD Stockholm för designen till Electrolux Groups varumärke AEG.

guldagget
Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning