Med en enkel plugin kan företag komplettera sin e-handelssida med kundanpassade produkter och på samma gång automatisera en del av arbetet. Under Nordic Profile Fair visar ACG Nyström denna lösning som kan kopplas till bland annat brodyrmaskiner och skrivare.
– Det är ett sätt att kunna erbjuda personaliserade produkter. Efter pandemin är det många som inte vill ta på skärmar, därför har vi utvecklat den här funktionen som gör att man enkelt kan göra designen i sin egen mobiltelefon, berättar Alexandros Papaioannou från företaget Tajima Software Solutions som står bakom denna SaaS-lösning, kallad Pulse ID E-commerce.
De är på plats i ACG Nyströms monter för att visa hur funktionen fungerar i praktiken. Kunden kan själv ta fram den design de önskar, till exempel namn och logga, och trycka, gravera eller brodera detta på olika material.
Rimlig investering
När designen är gjord och beställningen skickad till företaget läser operatören bara av en streckkod och arbetet kan börja när rätt material laddats i maskinen. Detta arbetssätt riktar sig både till fysiska butiker och renodlade e-handelsföretag.
– Det här är en lösning vi tror mycket på och som många små företag kan uppskatta, eftersom det inte handlar om en så stor investeringskostnad, säger Perry Sandell som är affärsområdesansvarig för brodyr och textilprint på ACG Nyström.
Intelligent brodyrmaskin
Pulse ID kan integreras med de flesta e-handelsplattformar och kopplas till olika typer av maskiner hos producenten. Som till exempel Tajimas TMEZ, den ”intelligenta brodyrmaskinen” som också visas i montern.
– Det är branschens Rolls Royce med automatisk trådspänning som mäter tjockleken på materialet och känner av vilket stygn som ska användas, berättar Perry Sandell.
Denna uppsättning med Pulse ID och bland annat Tajimas TMEZ kommer även att visas på Sign, Print & Promotion på X Meeting Point i Oslo, den 8–9 februari. Även då kommer Tajima Software Solutions att finnas på plats och visa sin lösning.