
Boråstryckeriet Pecon Print har mejslat fram ett nytt koncept och fått en tydligare profil. Det blev också det stora samtalsämnet när de tog emot kunder och besökare på promotionmässan på Elmia i Jönköping.
– Vi vill förmedla att vi är mer än ett tryckeri. Vi är här för att lyfta fram ett koncept som vi kallar för Print as a Concept. Det betyder att visst, vi trycker, men vi kan också lösa en massa andra saker åt våra kunder.
Han säger bland annat att det betyder att de genom sina samarbeten med ett antal större leverantörer kan tillhandahålla kläder. Andra saker de kan rå om är att bistå med lagerhållning eller hjälpa kunder att bedriva handel med Asien.

– Vi kan göra fler saker för våra profilkunder och det är det vi vill lyfta fram och prata om med våra kunder här.
Det var många år sedan sist Pecon Print ställde ut på promotionmässan i Jönköping. Nicklas Lundin förklarar varför det återigen var dags att göra comeback.
– Vi kände att det var läge att vara med i år för det har hänt ganska mycket i bolaget. Vi har stakat ut en tydligare framtid och en tydligare profil.