Nize Equipment kom springande in i 2023 efter en hektisk avslutning på förra året. Det betyder att kursen ännu inte är satt för alla planer för det nya året, men en sak är säker, det blir fullt upp.
Anneka Lisby Berg är marknadschef på Nize Equipment och hon berättar att förberedelserna inför årets första mässa är i full gång. Det är Sign Print & Promotion-mässan i Oslo som hålls den 8-9 februari på X Meeting Point. De laddar med det ”tunga artilleriet” inför mässan:
– Vi kommer att visa Swissqprints Nyala 4, som är utrustad med de nya skrivhuvudena som säkerställer betydligt högre produktivitet. Vi tar även med oss en skyltskrivare som är utvecklad speciellt för framställning av taktila tryck, till exempel braille (punktskrift). Det är en uv-skrivare från det amerikanska företaget Direct Color Systems och den kan skriva ut på de flesta skyltmaterial. Äntligen har vi också bjudit in nederländska Dataline till vår monter. De utvecklar ett fantastiskt informations- och planeringssystem för skyltföretag. Vi tror att detta kommer att bli mer efterfrågat i en hektisk bransch med många olika uppdragstyper, säger Anneka Lisby Berg.
Det blir givetvis norsk representation i montern, men danskarna Lars Nikolajsen och Rasmus Boss kommer också att finnas på plats tillsammans med administrationsstudenten Maja, som efter sin utbildning fortsätter i en säljfunktion på Nize Equipment, då hon visat både intresse och talang för detta.
Många konkreta projekt
Förra året lanserade Swissqprint skrivaren Kudu. Det har varit en stor framgång med tre sålda enheter hittills i Norge, som ska levereras i början av 2023. Ännu har ingen maskin sålts i Danmark, men det är något de ska fokusera på under 2023.
År 2020 öppnade Nize Equipment ett nytt kontor med ett imponerande democenter i danska Odder. Här skulle det hållits demos, tester, kurser och seminarier, men på grund av pandemin har aktiviteterna varit begränsade. Det ska det bli ändring på under 2023, då bland annat Academy-kurserna kommer tillbaka liksom Nize Days, säger Anneka Lisby Berg.
Digitalisering av kundrelationen
Förra året inleddes också ett digitaliseringsprojekt för en närmare och effektivare kundrelation. Detta innefattar bland annat en B2B-butik anpassad för varje enskild kund, så att de bara kan se och köpa det som är relevant för dem. Det innebär också att till exempel prisavtal är inlagda och därmed individuella för varje kund.
Systemet innehåller även information om förbrukning och beställningar som kunden själv har direktåtkomst till. På sikt kommer både maskininformation och miljöparametrar att ingå i systemet och på så sätt ge såväl kunden som Nize värdefull information för att utveckla samarbetet.
Som med alla utvecklingsprojekt tar det lite tid att nå målet, men Anneka Lisby Berg räknar med att de redan i år kommer mycket närmare målet och att kunderna redan nu kan dra nytta av systemet.