Svenska tryckerikedjan tillsätter ny vd

PUBLICERAD: 15 mars 2023
UPPDATERAD: 16 mars
Martin Ghaoui, ny vd på Justnu och Jan Veres, vd för Brover Group. Foto: Pressbild

Justnu har rekryterat internt. En medarbetare med mångårig erfarenhet som gjort karriär i företagsgruppen har nu tagit plats i vd-stolen.

Martin Ghaoui, tidigare marknadschef på Brover Group, har fått förtroendet som ny vd för Justnu sedan 13 mars.

I ett pressmeddelande beskriver han sin resa fram till sin nya tjänst, hur han för 20 år sedan började som grafisk formgivare på Justnu i Kista. Martin Ghaoui har därefter arbetat som platschef på flera tryckerier inom JustNu i Stockholm. För sex år sedan flyttade han med familjen till Borås. I samband med det blev han erbjuden tjänst som marknadschef för Brover Group,

”Kan bolaget i grunden”

Nu axlar Martin Ghaoui alltså vd-rollen på Justnu som i dagsläget har tolv tryckerier, alla centralt belägna i svenska städer.”Mycket inspirerande”, säger han om det nya uppdraget och utvecklar:

– Jag kan bolaget från grunden och känner alla duktiga medarbetare runt om i landet väl. Jag ser mycket positivt på framtiden och kommer lägga all min energi och mitt engagemang på att utveckla Justnu.

Utvecklingsprojekt på gång

Jan Veres, vd för Brover Group, där den svenska tryckerikedjan är dotterbolag:

– Martin är helt rätt person att driva den processen vidare framåt. Brover-koncernen har haft en mycket positiv utveckling de senaste åren och jag kommer att fortsätta driva den utvecklingen som vd för Brover Group, säger han och fortsätter:

– Inom Justnu har vi många spännande utvecklingsprojekt på gång. Vi kommer att ta bolaget till nästa nivå och stärka vår position som Sveriges ledande tryckerikedja. JustNu har ett starkt varumärke och vi kommer att utöka vårt erbjudande till kunderna

Läs vidare

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

För få utbildas – "Läget börjar bli kritiskt"

Att för få utbildas pekas ut som ett stort orosmoln för den grafiska industrin. Det gör att antalet som rekryteras utan formell utbildning för branschen ökar.
0023_210921

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)