Sign&Prints senaste tidning andas promotion. Vi har besökt flera profilföretag och tryckerier i denna bransch.
Hobby Reklam i Gällstad pryder omslaget till tidningen. Ett textiltryckeri som trycker t-shirtar och andra plagg. Screentrycket är navet i produktionen men på drygt ett år har företaget investerat i digitala tryckmaskiner för att print direkt på textil och för att printa transfer. Allt för att bli mer snabbfotade och för att säkerställa leveranser on demand via företagets olika webbshoppar.
Sign&Print möter även det anrika Eskilstunaföretaget Svenska Medalj, ett företag i förändring som numera levererar mycket mer än ädla medaljer.
Framtid och tryck
Det blir också en titt in framtiden i en längre intervju med Canon Svenskas chef för affärsområdet produktionsprint, Matteus Celinski. Han ger han sin syn på hur tryckeriproduktioner, inkjetens framfart samt hur trender och tryckköpsmarknaden kommer att förändras i ett tioårsperspektiv.
Vi träffar även Europachefer hos Fujifilm som berättar om företagets snabba expansion inom print on demand och den stundande förpackningssatsningen för att trycka etiketter och flexibla förpackningslösningar digitalt.
Reklamåret 2023
Det blir också en analys av årets reklamår i stort. IRM:s vd Madeleine Thor redogör för annonstrenderna.
Ovanstående är ett axplock av branschnyheter som ryms i tidningen. Missa inte vad som händer i den föränderliga grafiska industrin. Beställ det senaste numret av Sign&Print eller teckna en helårsprenumeration via vår webbshop.
Trevlig läsning önskar Sign&Print-redaktionen.