Offsetdivision under nytt namn

PUBLICERAD: 14 april 2023
UPPDATERAD: 14 april
Försäljningen av Agfa Offset Solutions offentliggjordes i slutet av förra året. Foto: Søren Winsløw

I december berättade vi att Agfas offsetdel sålts till kapitalfonden Aurelius Group. Därmed skulle också Agfa-namnet ändras. Nu står det klart att Agfa Offset Solutions kommer att fortsätta under varumärket ECO3.

ECO3 kommer att lägga fokus på alla steg i prepress-kedjan och erbjuda en portfölj av offsetplåtar, grafisk film, utrustning och tjänster, programvara och kemikalier. Under det nya ägarskapet kommer ECO3 att ha samma organisationsstruktur och samma försäljnings- och serviceteam. Produkterna i portföljen kommer också att behålla sina namn.

Ingen förändring för kunder

Frederik Dehing, global försäljningschef säger i ett pressuttalande att även fast varumärket, logotypen och dess färger nu ändras så kommer ingenting att förändras för företagets befintliga kunder.

– De kan fortsätta att lita på sin betrodda kundansvariga och servicetekniker, på vår innovativa produktportfölj och på högsta möjliga värde i fråga om produkter och service. Det är därför vår slogan är: You Print. We Care.

Representerade i 30 länder

Med direkta försäljnings- och serviceorganisationer i mer än 30 länder, med tillverkningskapacitet i Europa, Amerika och Asien och med det starka stödet från Aurelius är ECO3 fast beslutna att driva befintliga och nya affärsinitiativ framåt på ett hållbart sätt, skriver de i ett pressmeddelande.

– ECO3 sammanfattar perfekt vad vi står för: vi är engagerade i kontinuerlig innovation av produkter och tjänster och fokuserar på tre gånger ECO: Ecology, Economy and Extra Convenience – eller ECO3, säger den globala chefen för teknik och marknadsföring, Joan Vermeersch.

Hyllning till branschen

Han förklarar även hur de landade i den nya loggan:

– Logotypens dynamiska utseende visar företagets smidighet framåt, och de nya företagsfärgerna – CMYK – är en hyllning till vår bransch. Det nya varumärket kommer gradvis att fasas in.

Senaste nytt

Spandex spänner musklerna

Framöver kommer företaget satsa hårt på att hjälpa kunderna att bredda sig mot nya områden, både vad det gäller materialval och produktion, för att stärka sin affär.

SpandexDSC_0868
Spandex spänner musklerna

Durst stärker närvaron i Norden

Durst Group tar över Molanders Sign & Display AB. Bolaget byter namn till Durst Nordic AB och har rekryterat en ny vd.

Img
Durst stärker närvaron i Norden

Sidels robot laddar etikettrullar

Sidel lanserar CoboREEL, en automatiserad lösning för laddning av etikettrullar.

CoboREEL_3x
Sidels robot laddar etikettrullar

Cloudlab förstärker teamet med tidigare tryckeri-vd

Cloudlab som arbetar med web to print-lösningar rekryterar Nicole Royar som "kundsuccéchef". Hon har gedigen erfarenhet från tryckeribranschen som tidigare vd för SDK Systemdruck Köln under 15 år.

Nicole-Royar
Cloudlab förstärker teamet med tidigare tryckeri-vd

Läs vidare

Nu är nya Sign&Print här!

Det här bjuder vi på i nya numret!

SOP581_omslag_sid3beskuren
Nu är nya Sign&Print här!

Heidelberg ingår samarbete med Manroland

Heidelbergs 175-års-jubileum markeras med nytt samarbete med Manroland och öppnandet av världens största Print Media Center.

H175_01
Heidelberg ingår samarbete med Manroland

Daniel Forsgren till Scandraft

Viscom- och textilexperten Daniel Forsgren ansluter till materialåterförsäljaren Scandraft. 

FotoJet---2025-06-04T124200.623
Daniel Forsgren till Scandraft

Kapero knyts närmare dansk reklambyrå

Kapero i Stockholm, som hjälper stora marknadsförings-, kommunikations- och medieorganisationer att blir mer effektiva och kreativa ingår ett nytt partnerskap med danska reklambyrån Buchs.

FotoJet---2025-05-27T112830.556
Kapero knyts närmare dansk reklambyrå