
I december berättade vi att Agfas offsetdel sålts till kapitalfonden Aurelius Group. Därmed skulle också Agfa-namnet ändras. Nu står det klart att Agfa Offset Solutions kommer att fortsätta under varumärket ECO3.
ECO3 kommer att lägga fokus på alla steg i prepress-kedjan och erbjuda en portfölj av offsetplåtar, grafisk film, utrustning och tjänster, programvara och kemikalier. Under det nya ägarskapet kommer ECO3 att ha samma organisationsstruktur och samma försäljnings- och serviceteam. Produkterna i portföljen kommer också att behålla sina namn.
Ingen förändring för kunder
Frederik Dehing, global försäljningschef säger i ett pressuttalande att även fast varumärket, logotypen och dess färger nu ändras så kommer ingenting att förändras för företagets befintliga kunder.
– De kan fortsätta att lita på sin betrodda kundansvariga och servicetekniker, på vår innovativa produktportfölj och på högsta möjliga värde i fråga om produkter och service. Det är därför vår slogan är: You Print. We Care.
Representerade i 30 länder
Med direkta försäljnings- och serviceorganisationer i mer än 30 länder, med tillverkningskapacitet i Europa, Amerika och Asien och med det starka stödet från Aurelius är ECO3 fast beslutna att driva befintliga och nya affärsinitiativ framåt på ett hållbart sätt, skriver de i ett pressmeddelande.
– ECO3 sammanfattar perfekt vad vi står för: vi är engagerade i kontinuerlig innovation av produkter och tjänster och fokuserar på tre gånger ECO: Ecology, Economy and Extra Convenience – eller ECO3, säger den globala chefen för teknik och marknadsföring, Joan Vermeersch.
Hyllning till branschen
Han förklarar även hur de landade i den nya loggan:
– Logotypens dynamiska utseende visar företagets smidighet framåt, och de nya företagsfärgerna – CMYK – är en hyllning till vår bransch. Det nya varumärket kommer gradvis att fasas in.