
Med skapandet av en helt ny position har Nize Equipment satt strålkastarljuset på att i synnerhet följa och hjälpa nya kunder.
Nize Equipment och Swissqprint använder Fespa för att fira att tusen Nyala storformatsskrivare nu har sålts över hela världen. Mässan bjöd inte på några större nyheter från Swissqprint, men de visade hela utrustningspaketet på mässan. Och Nize Equipments nya Customer success manager fick chansen att träffa befintliga och nya kunder.
Ökat intresse för Kudo
Per Kyndbøl säger att de fortfarande förväntar sig att Nyala kommer att få mest uppmärksamhet, men att det finns ett antal större kunder som tittar på den nya plattformen – Kudo.
Kudo har upp till tio färger med tre skrivhuvuden vardera. Det blir totalt 30 skrivhuvuden. Detta bidrar till den höga hastighet som en fullt konfigurerad Kudo kan uppnå på inte mindre än 306 kvadratmeter per timme. En annan bidragande faktor är den elektromagnetiska styrningen av tryckbommen.
Kudo har också den så kallade Tip Switch-lösningen för att öppna och stänga olika vakuumzoner, vilket eliminerar behovet av att avmaskera och tejpa media på utskriftsbordet.
En ny tjänst
Lars Nikolajsen, vd, förklarar att anledningen till nytillsättningen av en Customer success manager (CSM) är att överlämningen från försäljning till installation och driftsättning ibland kan vara kaotisk för en ny kund som inte känner till organisationen eller de andra medarbetarna. Därför är tanken att den nya CSM:n ska ta över efter säljaren för att säkerställa att alla kundfrågor besvaras, att nödvändig information utbyts och att kunderna har en person som de alltid kan relatera till.
– Det finns mycket information som behöver kommuniceras när vi har tecknat ett avtal. Det kan vara tekniska specifikationer, certifikat, utbildning etcetera. Att samla allt hos en och samma person ger större trygghet och försäkran om att saker och ting händer – och i rätt ordning, säger Lars Nikolajsen.

Få bästa start
Valet var inte heller svårt. Under våren utbildade Nize Equipment Maja Busk Rasmussen till kontorsassistent med inriktning på administration. Men det visade sig snabbt att hon hade både en stor talang och ett stort intresse för bredare kundkontakter.
Hennes uppgift blir att följa kunden på nära håll under de första 2–3 månaderna och se till att kunden får bästa möjliga start som kund hos Nize Equipment. Utöver denna uppgift är Maja också ansvarig för deras webbshop och Nize Academy, som ger användarna nödvändig utbildning.