Sign&Print Scandinavia-mässan i Stockholm är den största grafiska mässan i Norden. En mässa där alla de största och mest relevanta leverantörerna visar upp sina lösningar för en stor publik.
Mässan pågår under tre dagar, 19-21 september, och hålls i Kista, som ligger på tåglinjen mellan Arlanda och Stockholm.
Mässan har blivit den självklara mötesplatsen för alla som arbetar med skyltar och print i hela produktionskedjan, samt slutanvändare inom design och marknadsföring. På mässan finns utställare från alla delar av den grafiska branschen, både stora och små företag. De största och mest relevanta leverantörerna till den grafiska industrin finns med på utställarlistan i år.
Car wrapping-tävling
Det blir också maxad car wrapping under de tre mässdagarna. Mässpubliken får se Sveriges bästa bilfolierare göra upp i deltävlingen till World Wrap Masters. De kommer att tävla om en plats i finalen som går av stapeln på Fespa-mässan i Amsterdam 2024.
Nya lösningar och innovationer
Under tre dagar samlas all expertis om produkter, tjänster och lösningar inom den grafiska branschen under ett och samma tak. Det är alltså upplagt för nya lösningar och innovationer på Kistamässan 19–21 september som kan göra företag mer effektiva, hålla kostnaderna nere och generera fler affärer.
Gratis att besöka mässan
Daniel Wahlgren, operativ chef hos arrangören AGI Media, förklarar:
– Mässor är generellt ett bra tillfälle att träffas på en och samma plats och jämföra produkter och tjänster. Det är ett tidseffektivt sätt att ringa in sina alternativ.
– Du får också se nya produkter och innovationer och träffa dina branschkollegor. Slutligen kan du delta i seminarier om de hetaste ämnena eller få en uppgift testad och känna på nya material.
Besökare kommer in gratis på mässan efter att ha registrerat sig. På mässans sajt finns mer information om alla aktiviteter och utställare.