Nordens största grafiska mässa öppnar i september

Foto: Søren Winsløw
PUBLICERAD: 27 juni 2023
UPPDATERAD: 27 juni
19–21 september arrangeras Sign&Print Scandinavia på Kistamässan i Stockholm. Besökare föranmäler sig och får fri entré till mässan.

Sign&Print Scandinavia-mässan i Stockholm är den största grafiska mässan i Norden. En mässa där alla de största och mest relevanta leverantörerna visar upp sina lösningar för en stor publik.

Mässan pågår under tre dagar, 19-21 september, och hålls i Kista, som ligger på tåglinjen mellan Arlanda och Stockholm.

Mässan har blivit den självklara mötesplatsen för alla som arbetar med skyltar och print i hela produktionskedjan, samt slutanvändare inom design och marknadsföring. På mässan finns utställare från alla delar av den grafiska branschen, både stora och små företag. De största och mest relevanta leverantörerna till den grafiska industrin finns med på utställarlistan i år.

Skrivarlösningar, efterbehandlingsutrustning, material och tjänster. De senaste nyheterna från utställarföretagen visas på Sign&Print Scandinavia, 19–21 september.
Car wrapping-tävling

Det blir också maxad car wrapping under de tre mässdagarna. Mässpubliken får se Sveriges bästa bilfolierare göra upp i deltävlingen till World Wrap Masters. De kommer att tävla om en plats i finalen som går av stapeln på Fespa-mässan i Amsterdam 2024.

Nya lösningar och innovationer

Under tre dagar samlas all expertis om produkter, tjänster och lösningar inom den grafiska branschen under ett och samma tak. Det är alltså upplagt för nya lösningar och innovationer på Kistamässan 19–21 september som kan göra företag mer effektiva, hålla kostnaderna nere och generera fler affärer.

Gratis att besöka mässan

Daniel Wahlgren, operativ chef hos arrangören AGI Media, förklarar:

– Mässor är generellt ett bra tillfälle att träffas på en och samma plats och jämföra produkter och tjänster. Det är ett tidseffektivt sätt att ringa in sina alternativ.

– Du får också se nya produkter och innovationer och träffa dina branschkollegor. Slutligen kan du delta i seminarier om de hetaste ämnena eller få en uppgift testad och känna på nya material.

Besökare kommer in gratis på mässan efter att ha registrerat sig. På mässans sajt finns mer information om alla aktiviteter och utställare.

Nätverkande, möten och affärer väntar när den grafiska industrin samlas på Sign&Print Scandinavia i september.

Läs vidare

Storbildsbolaget vill synas mer mot detaljhandeln

Storbildsbolaget har under många år producerat olika typer av mässmaterial. Nu är det dags för Helsingborgsföretaget att själva ställa ut.
Jonas-Hellke

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

Senaste nytt

Storbildsbolaget vill synas mer mot detaljhandeln

Storbildsbolaget har under många år producerat olika typer av mässmaterial. Nu är det dags för Helsingborgsföretaget att själva ställa ut.
Jonas-Hellke

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex