Brett register hos Hexis

PUBLICERAD: 10 augusti 2023
UPPDATERAD: 10 augusti
Svenska försäljningschefen Joachim Wallgren vill förmedla Hexis produktbredd till mässbesökarna.

Materialtillverkaren Hexis lanserar ständigt en strid ström av produktnyheter. Till Sign&Print Scandinavia tar de med sig några av dem, som lackskyddsfolier, textiltrycksmaterial och effektlaminat för inredning.

Hexis tillverkar folier för en mängd olika funktioner och applikationer, och har bland annat ett antal skyddsfilmer för fordon i serien Bodyfence i sitt sortiment. En självläkande film som skyddar mot bland annat stenskott och lackskador, en så kallad PPF-folie (Paint Protection Film).

– Våra PPF-folier i Bodyfence-serien är en av de sakerna som vi kommer att ha fokus på under mässan. Men vi kommer även att presentera nyheter inom de flesta av våra produktgrupper till exempel wrapping, printfolier, skärfolier, textiltransfers, DTF-filmer, inredningsfolier och mycket mer, säger Joachim Wallgren, försäljningschef på Hexis Sverige.

Lackskyddsfolierna i serien Bodyfence är något av det Hexis visar under mässan.
Egen tillverkning

I montern visas även exempel ur Hex’perience-serien med effektlaminat för framför allt inredning och interiör. Kunderna kan själva ladda ner filer med olika mönster och skapa unika motiv med såväl text som mönster. Vad sägs om alligatorskinn, träimitation eller skurad betong?

Det blir också fokus på sortimentet av textiltrycksmaterial, såväl textiltransfers med olika effekter som DTF-filmer och mycket annat.

Joachim Wallgren lyfter fram det breda sortiment som Hexis kan erbjuda som företagets främsta styrka.

– Jag tycker besökarna ska komma till Hexis monter för att upptäcka vår produktbredd och träffa vårt professionella team. Det kommer mycket nytt varje år, både produkter och nya färger, och det kommer vi fortsätta att leverera. Hos Hexis kan man att få information kring allt vi har att erbjuda, vilket är mycket mer än vad många tänker på, säger han och fortsätter:

– Som mässans enda producent av folier visar vi vårt breda kvalitetssortiment tillverkat i våra egna europeiska fabriker, vi har dessutom våra två kvalificerade HEXPerts som är certifierade utbildare.

Under varumärket Hex’perience säljs effektlaminat för framför allt inredning och interiör.
Ett lyckat år i bagaget

Precis som tidigare år tar Hexis med sig hela sin personalstyrka med säljare och tekniker till Sign&Print Scandinavia.

– Det ska bli väldigt roligt att träffa kunderna igen, såväl nya som befintliga kunder. Mässan har betytt jättemycket för oss tidigare år. Det finns inget annat sätt att möta så många kunder på så kort tid. Det är det rätta stället att visa upp hela vår produktbredd. En utmärkt plats att träffas på helt enkelt.

Hexis är ursprungligen ett franskt företag som numera har åtta dotterbolag runtom i världen, bland annat ett i Sverige som startades 2011. Det betyder att det var 10-årsjubileum under 2021 och precis innan hade företaget flyttat till nybyggda lokaler längs E6:an i Landskrona.

Men det var först under hösten 2022 som det blev tillfälle att fira ordentligt på det svenska huvudkontoret, efter ett par år med pandemirestriktioner. Då bjöds kunder och företag som Hexis samarbetar med in till festligt öppet hus.

– Det var ett väldigt lyckat event med 150 besökare på dagen och ett hundratal som firade med oss på kvällen. Det blev både ett försenat 10-årsjubileum och invigning av våra nya lokaler. Det var kul att få fira det, inte minst eftersom förra året var ett bra år för oss omsättningsmässigt, säger Joachim Wallgren.

Mässan Sign&Print Scandinavia äger rum på Kistamässan i Stockholm den 19–21 september 2023. Mässan är gratis för registrerade besökare. Registrera dig här: signochprint.se

Exempel på värmetransfer med glitter- och metalliceffekter.

Läs vidare

Dina tonerkassetter från Fujifilm kan redan ha varit använda

Fujifilm har etablerat ett cirkulärt tillverkningscenter i Nederländerna för att främja resurscirkulation. Som ett första steg kommer enheten samla in och återtillverka använda tonerkassetter till nya produkter.
DSC0417

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Mutoh lanserar sin första print- and cutlösning

En kompakt skrivare som enkelt kan placeras på ett skrivbord och som även har integrerad skärning. Nu lanserar Mutoh sin första print- and cutlösning.
Mutoh pc

Scandrafts nya maskinsatsning

Scandraft laddar för Öppet hus på fredag. Då kommer de visa upp sin nya satsning på maskinförsäljning.
DSC_4436

Senaste nytt

Dina tonerkassetter från Fujifilm kan redan ha varit använda

Fujifilm har etablerat ett cirkulärt tillverkningscenter i Nederländerna för att främja resurscirkulation. Som ett första steg kommer enheten samla in och återtillverka använda tonerkassetter till nya produkter.
DSC0417

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194