Maxdialog – en kollega i branschen

PUBLICERAD: 14 augusti 2023
UPPDATERAD: 14 augusti
Björn Mattson och Jan Lundemo i Maxdialogs lokaler i Bromma i norra Stockholm. Foto: Arkiv/Anja Degerholm

Textil, storformatsprint och portabla utställningssystem, det är Maxdialogs specialitet. Allt ”Made in Bromma”.
– Maxdialog är återförsäljarnas partner på hemmaplan, säger Jan Lundemo.

Maxdialog har verkat i den grafiska branschen i 30 år, varav 20 år som tryckpartner och grossist av produkter som beachflags och lösningar för event, expo, sport och butik. I de 1 300 kvadratmeter stora lokalerna i Bromma finns all produktion som omfattar bland annat tre direktsublimeringsenheter för textil, ett flertal rullskrivare för andra material samt UV-skrivare både för rulle och skivmaterial.

Sign&Print-mässan visas ett axplock av det Maxdialog erbjuder.

– I montern visar vi exempel på lättmonterade, skrynkelfria, vikbara och tvättbara dukar för ljuslådor, beMatrix och andra textila applikationer. Vi är även grossist med egen tillverkning av EXL-system, beachflags och ljuslådor. Produkter som vi efter en fusion med Blickpunkt Exponering, nu fullt integrerat med Maxdialogs sortiment, säger Jan Lundemo, projektledare och partner på Maxdialog.

I Maxdialogs monter visas exempel på lättmonterade, skrynkelfria, vikbara och tvättbara dukar för ljuslådor, , beMatrix och SEG ramar.

Vad är på gång framåt under innevarande verksamhetsår hos Maxdialog?

– Fjolåret och starten på detta år är vårt bästa någonsin och vi har äntligen, efter en lång pandemi, fått nyttja våra nya lokaler till fullo. Med ytterligare en MTEX 320 centimeters sublimeringsprinter installerad tidigare i år fortsätter vi vår satsning på textila produkter. Kommande utmaning är ett generationsskifte i bolaget inom kort, då grundaren överväger pension vid 75+ ålder.

Varför väljer ni att ställa ut på Sign&Print-mässan?

– Som besökare slås man av att ”alla” är där och söker man som vi, kollegor och återförsäljare, blir det naturligt att välja Sign & Print-mässan för att ställa ut. Sen får vi möjlighet att ge exempel på vad vi kan erbjuda, i kontrast till hemsidor och i mejl där allt ser likadant ut. Här får man chans se skillnad det verkliga slutresultatet!

Den skandinaviska grafiska branschmässan Sign&Print Scandinavia pågår 19-21 september. Det är kostnadsfritt att besöka mässan, alla seminarier och aktiviteter. Besökare registerar sig gratis på mässans sajt.

Läs vidare

NI Solutions blir återförsäljare för Flora

NI Solutions och Flora har skakat hand om ett nytt samarbete på den nordiska marknaden.
Floraweb

Västerbottnisk tryckerikoncern går bra i Umeå – tappar i Lycksele

Original tryckeri i Umeå gör ett starkt 2023 men dotterbolaget Original tryckeri i Lycksele har det svårare. Orsaken är minskad annonsförsäljning till bolagets annonsblad.
FotoJet-(50)

Summerar nyttan med automation

Summa demonstrerar inte bara en utan två arbetsflödeslösningar under Fespa. Detta för att visa kunderna hur de kan effektivisera sina processer.
Summa

Storformatstryckeri gör rekordresultat

Oron för minskande volymer visade sig var obefogad. Storformatsspecialisterna Ackert Reklam gör sin högsta vinst på tio år. 
DSC_6055-2

Senaste nytt

Original Tryckeri får ny ägare – "Branschen måste konsolideras"

Investmentbolaget Gerdins Invest förvärvar 60 procent av aktierna i Original Tryckeri Norrland och dotterbolaget Original Tryckeri Lycksele. Bolagen har tryckeriverksamhet i Umeå och Lycksele.
orginaltryckeri-

NI Solutions blir återförsäljare för Flora

NI Solutions och Flora har skakat hand om ett nytt samarbete på den nordiska marknaden.
Floraweb

Västerbottnisk tryckerikoncern går bra i Umeå – tappar i Lycksele

Original tryckeri i Umeå gör ett starkt 2023 men dotterbolaget Original tryckeri i Lycksele har det svårare. Orsaken är minskad annonsförsäljning till bolagets annonsblad.
FotoJet-(50)

Summerar nyttan med automation

Summa demonstrerar inte bara en utan två arbetsflödeslösningar under Fespa. Detta för att visa kunderna hur de kan effektivisera sina processer.
Summa