Nize räknar med succé

PUBLICERAD: 15 augusti 2023
UPPDATERAD: 17 augusti

 

Swissqprints fjärde generation Nyala är en av maskinerna som visas i Nize Equipments monter. Foto: Arkiv/Claes Nordström

Med ambitionen att skapa långvariga relationer till sina kunder visar Nize Equipment sin breda palett av produkter, mjukvara och arbetsflödeslösningar under Sign&Print Scandinavia.
– Vi förväntar oss besöksrekord, säger Lars Bomgren, försäljningschef i Sverige, Finland och Baltikum.

Nize Equipment har sitt huvudkontor och democenter i danska Odder, men är representerade även i de nordiska grannländerna och i Baltikum. I sortimentet finns storformatsskrivare, skärutrustning och tillhörande mjukvara.

– Vår ambition och vårt DNA är att vi ska erbjuda marknadens absolut bästa produkter inom skrivare, skärmaskiner och mjukvara, med kombinationen att vi ska överträffa kundernas förväntningar på oss som leverantör och servicepartner. Vi vill helt enkelt följa våra kunder under många år framöver, säger Lars Bomgren.

Lars Bomgren.
Dubbelt upp med flatbädd

Han säger att han tror att mässbesökarna kommer att bli imponerade över de produkter och mjukvaror som visas i montern.

– Vår målsättning är att ingen som besöker vår monter ska lämna den utan att känna att de gärna vill jobba med Nize Equipment och känna att vi levererar unika lösningar.

Vad väntar då besökarna? Jo, framför allt Swissqprints flatbädd i storformatsklassen, Nyala 4 med LED, med den nya generationens printhuvuden. Den är utrustad med så kallat ”tip switch” vakuumsystem, som enligt Lars Bomgren lovordats av de kunder som redan använder det eftersom det eliminerar behovet av att avmaskera och tejpa media på utskriftsbordet. Med Nyala 4 är det också möjligt att printa med bland annat lack, vitt, neonfärger och orange.

På mässan visas också DCS-53UV DTS från Direct Color Systems, en instegsmodell för kunder som vill börja med planprint och letar efter en unik skrivare som även kan producera taktila skyltar med braille med god vidhäftning på en mängd olika material.

En kontaktyta för nya kunder

Även programvaran Multipress från Dataline kommer att få stå i rampljuset.

– Det är en unik programvara som verkligen hjälper kunderna att minimera sina manuella hanteringar av alla steg inom CRM, artikelregister, offerter, order, produktion, fakturering och uppföljning. Kom och titta på det så får ni se själva vad Multipress kan hjälpa er med.

– Om alla bitarna faller på plats så kommer vi även lansera en helt ny produkt i vårt sortiment, men det är lite för tidigt att berätta mer om just nu.

Nize Equipment har den senaste tiden gjort en särskild satsning på att hjälpa och följa nya kunder, och har inrättat en helt ny tjänst för detta.

– Vi har ganska nyligen anställa Maja Busk Rasmussen som Customer Succes Manager där hennes roll är att vara spindeln i nätet när det gäller nya kunder som beställer produkter eller mjukvaror från oss. Maja kommer att hålla kunden i handen och fortlöpande informera vilka steg som kommer att ske från det att ordern är tecknad till sex månader efter installation. Kunden ska bara behöva ha en kontaktyta.

Utvecklar utbildningsverksamhet

Framåt är planen att även utveckla det egna konceptet Nize Academy på demoncentret i Odder, som är ett verktyg för att utbilda kunderna. Det kan handla om allt från grundläggande utbildning i användandet av produkterna till avancerad utbildning i till exempel Caldera, där kunderna får lära sig att göra egna profiler, bygga upp olika arbetsflöden och utbildning i Illustrator.

– Vi kommer även att arbeta vidare på vår produktportfölj och vårt erbjudande till marknaden för att alltid ligga framkant så kunderna känner att de kan växa med Nize Equipment.

Varför väljer ni att ställa ut på Sign&Print-mässan?

– Vi har historiskt haft mycket bra utfall av både order, men framför allt potentiella nya kunder då Sign&Print är en naturlig mötesplats för alla som har intresse av vår bransch. Nu när covid äntligen är över så har vi stora förhoppningar på mässan. Att den ligger helt rätt i tid på året, mitt emellan Fespa 2023och 2024, och att den inte ligger i februari, som tidigare år, så vi nu slipper risken för snökaos gör att vi förväntar oss besöksrekord, säger Lars Bomgren.

Läs vidare

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)