Produkter och applikationsmöjligheter inom viscom kombinerat med wrappingfolier i Omega-Skinz-serien som tagits fram utifrån användarnas önskemål. Det trycker Papyrus lite extra på i sin monter under mässan.
– Sign&Print är den samlingspunkt som vi har i den grafiska branschen i Sverige, och vi tycker det är viktigt att vara på plats för att kunna möta våra kunder och samtidigt visa upp vad vi gjort sedan förra mässan, säger Stellan Pehrson, KAM-säljare och affärsutvecklare på Papyrus om företagets medverkan.
Han säger att Papyrus under lång tid anpassat sortimentet så att det ska vara modernt och attraktivt och rikta sig till hela den grafiska branschen.
– Papyrus har fortsatt utvecklingen där vi använder styrkan i vår ”core business” och bygger vidare i sortimentet på de segmenten i den grafiska marknaden som det är tillväxt i. Det är viktigt att kunna leverera snabbt och att vi då har centrallagret för Norden i Borås är en fantastisk möjlighet både för oss och våra kunder.
Förra året lanserades Omega-Skinz, en serie print- och wrappingfolier med tillhörande laminat från belgiska Grafityp. Hela sortimentet av media för storformatsprint finns sedan i vintras tillgängligt i Sverige genom Papyrus. Folierna kan fås i en mängd olika färger samt med effektfulla tillval som metallic eller pärlemorpigment. Under Sign&Print Scandinavia, den 19–21 september, kan besökarna få se exempel på hur dessa ser ut i verkligheten.
– Vi kommer att visa hur lättarbetad vår PVC-fria PU50 wrappingfolie är att jobba med, men också den nya Omega-Skinz-serien. Hela serien är skapad utifrån användarnas önskemål, så man kan säga att det är wrapparna själva som skapat Omega-Skinz vilket jag tycker är mycket spännande, men självklart också en stor fördel.
Varför skall mässbesökarna komma till er monter?
– Vi kommer att ha en öppen monter med goda möjligheter till social samvaro där man kan diskutera allt ifrån produkter och applikationsmöjligheter inom viscom till val av papper eller kartong till olika förpackningsapplikationer, allt detta med Papyrus kunniga personal på plats. Vi kommer också att ha kaffe eller andra förfriskningar för den som är sugen på det, säger Stellan Pehrson.
Fotnot: Den skandinaviska grafiska branschmässan Sign&Print Scandinavia pågår 19-21 september. Det är kostnadsfritt att besöka mässan, alla seminarier och aktiviteter. Besökare registerar sig gratis på mässans sajt.