Canon vill inspirera till förbättrad kundkommunikation

Foto: Pressbild
PUBLICERAD: 11 september 2023
UPPDATERAD: 12 september
Darren Rands på Canon EMEA ska berätta om den så kallade Inspire-plattformen under ”Inspirational days with Canon”. Casper Bech Andersen, enterprise account manager, på Quadient ska prata om trender inom kundkommunikation.

I anslutning till Sign&Print Scandinavia anordnar Canon ett eget två dagar långt event med föreläsningar. Fokus ligger på hur företag kan förbättra sin kundkommunikation.

Bland talarna under ”Inspirational days with Canon” finns Darren Rands, affärsutvecklare, på Canon EMEA som ska berätta om företagets mjukvarulösning för kundkommunikation, den så kallade Inspire-plattformen från Quadient.

Programvaran är en CCM-lösning som enligt Quadient ska kunna minska isolerade arbetsflöden och minska behovet av IT. Det hela beskrivs som ett modernt sätt att kommunicera med kunden. Darren Rands kommer bland annat visa på vilka fördelar systemet ger för företag som väljer att använda tjänsten.

Trendspaning inom kundkommunikation

Under första dagen kommer Casper Bech Andersen, enterprise account manager, på Quadient prata om trender inom kundkommunikation.

Matteus Celinski, Sverigechef på Canon och Peter van Assem, solution architecht på Quadient.

Andra talare under dagarna är Matteus Celinski, Sverigechef på Canon och Peter van Assem, solution architecht på Quadient, som bland annat kommer gå igenom hur Inspire-plattformen är uppbyggd.

Evenemanget arrangeras 19-20 september på Victoria Tower som ligger granne med Kistamässan. Eventet kräver registrering på Canons site.

Läs vidare

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

För få utbildas – "Läget börjar bli kritiskt"

Att för få utbildas pekas ut som ett stort orosmoln för den grafiska industrin. Det gör att antalet som rekryteras utan formell utbildning för branschen ökar.
0023_210921

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)