Väver ihop textiler och grönt budskap

PUBLICERAD: 11 september 2023
UPPDATERAD: 11 september
Textiler och industriella applikationer står i centrum i Soyangs monter.

Kinesiska Soyang Technologies gästar Sign&Print-mässan för att visa sitt breda utbud av textiler, varav flera produktnyheter.

Berätta om Soyang och vad ni erbjuder?

– Soyang är ett kinesiskt företag som är en ledande tillverkare och leverantör av tekniska textiler för digitaltryck och industriella applikationer. Vi har stor erfarenhet av FoU-arbete och tillverkning. Vi har specialiserat oss på att skapa textila produkter för olika branscher, såsom digitaltryck, mäss- och eventmaterial, visuell merchandise, sportartiklar och interiördekor, säger Charls Lin, säljare på företaget.

Charls Lin, säljare på Soyang, kommer att finnas på plats på Sign&Print-mässan.

– Vi tar socialt ansvar genom att producera miljövänliga och hållbara produkter som är energieffektiva, minskar utsläppen och är tillverkade av återvunna och PVC-fria material. Det stämmer väl med globala trender för att skapa en grönare omvärld.

Varför ska besökarna komma till er monter?

– Vi kommer att visa ett utbud av textiler av toppkvalitet som finns tillgängliga i bredder upp till fem meter. Det omfattar populära val som standard 110G Flag, 220G Display, 270G Blockout, and 175G Backlit. Dessutom vill vi lyfta Soyangs engagemang för hållbarhet och hoppas att besökarna vill utbyta idéer för hur vi kan få till mer miljövänliga processer, från produktion till förpackning och leverans.

Visar ni några nya produkter eller tjänster på mässan?

– Vi visar de senaste miljövänliga produkterna vi erbjuder, det omfattar G-Tex, vår serie av återvunna textiler, och Solar, vår innovativa PVC-fria printserie som består av frontlit-, backlit-, blockout- och meshmaterial. Dessutom visar vi D.Tex som är en serie med inredningstyger med olika mönster och uttryck att välja mellan.

Varför väljer ni att ställa ut på Sign&Print-mässan?

– Det är flera av våra kunder som berättat att det är den största mässan i Skandinavien och att den lockar ett betydande antal besökare och utställare varje gång. Vi är övertygade om att det är ett bra tillfälle att marknadsföra vårt varumärke, visa våra produkter och få insikter om marknaden, säger Charls Lin.

Den skandinaviska grafiska branschmässan Sign&Print Scandinavia pågår 19-21 september. Det är kostnadsfritt att besöka mässan, alla seminarier och aktiviteter. Besökare registerar sig gratis på mässans sajt.

Läs vidare

Unika dekaler med exklusiv UV-gelskrivare för Hillstedts

Hillstedts i Nykvarn utanför Södertälje har investerat i en UV-gelskrivare från Canon. I Colorado M3W kan de skapa både matta och blanka dekaler, även i kombination.

Hillstedts_7529

Nytt förpackningsmaterial av gräsfiber

Mycket av det naturen ger kan användas som råvara för förpackningsmaterial. Vad sägs om gräs som en del av ett pappersmaterial?

Grasspaperx

Ahlsells nya tryckeriverksamhet – vill växa genom förvärv

Ahlsell gör en strategisk satsning på tryckeri, profil- och presentreklam. Det tekniska handelsföretaget har för avsikt att växa genom uppköp av liknande verksamheter. Nu startar man en ny yrkesbutik i Dalarna med tryckeri och fler liknande initiativ är på gång.

FotoJet---2024-12-06T144347.150

De ska leverera skyltar åt allmännyttan

Allmännyttans inköpsfunktion, HBV, har skrivit ramavtal med fyra företag för leverans av utomhus- och inomhusskyltar till sina medlemmar hos Sveriges allmännyttiga bostadsbolag. Här är vinnarna!

1731077484687

Senaste nytt

Unika dekaler med exklusiv UV-gelskrivare för Hillstedts

Hillstedts i Nykvarn utanför Södertälje har investerat i en UV-gelskrivare från Canon. I Colorado M3W kan de skapa både matta och blanka dekaler, även i kombination.

Hillstedts_7529

Spariver på Heidelberg

Heidelberg ska minska antalet tjänster med 450 stycken de kommande tre år. Enligt företaget ska det stärka konkurrenskraften och möjliggöra nya investeringar.

DSC_7972

Nytt förpackningsmaterial av gräsfiber

Mycket av det naturen ger kan användas som råvara för förpackningsmaterial. Vad sägs om gräs som en del av ett pappersmaterial?

Grasspaperx

Ahlsells nya tryckeriverksamhet – vill växa genom förvärv

Ahlsell gör en strategisk satsning på tryckeri, profil- och presentreklam. Det tekniska handelsföretaget har för avsikt att växa genom uppköp av liknande verksamheter. Nu startar man en ny yrkesbutik i Dalarna med tryckeri och fler liknande initiativ är på gång.

FotoJet---2024-12-06T144347.150