
Live-wrapping och flera produktnyheter stod i rampljuset i Print Supplies monter. Den norska fullserviceleverantören gör i och med sin medverkan på Sign&Print Scandinavia entré på den svenska marknaden.
– Vi känner att vi kommit långt på den norska marknaden och nu vill vi även försöka ge de svenska kunderna samma service. Vi vill bli en betydande aktör i Sverige, säger vd:n Fredrik Roswall.
Det innebär en lansering av en svensk webbshop där hela Print Supplies materialsortiment finns tillgängligt, med priser i svenska kronor och svensk moms. Det ska vara enkelt för kunden att beställa och med sitt norska framgångsrecept är förhoppningen att lyckas även i grannlandet.
– Vi har ett brett utbud av produkter, ett gigantiskt lager och våra nyckelord är ordning och reda. Det är så vi har lyckats.
På mässan presenterades flera nyheter, bland annat PWF (Platinum Wrapping Film) som är ett tyskt varumärke som erbjuder folier i iögonfallande färger. De har även ett limiterat sortiment där vissa färger bara säljs i volymer som motsvarar 60 wrappade bilar.
En stenskyddsfolie (PPF) som Print Supplies sålt med framgång hemma i Norge visades också. Enligt Fredrik Roswall är den slitstark och kan sitta i flera år. Han rekommenderar dock de som funderar på att foliera med denna produkt att gå en kurs hos Print Supplies Academy, för att öka möjligheten att få ett proffsigt resultat.
Under de tre mässdagarna bjöds det på car wrapping live med en instruktör som Print Supplies samarbetar med när de anordnar sina wrappingkurser.
– Han har fått stående ovationer och applåder av publiken, det har aldrig hänt förut på en mässa, säger Fredrik Roswall och sammanfattar mässan som ”helt fantastisk”.
