I Hexis monter var det stort fokus på skyddsfilmer i serien Bodyfence under Sign&Print. Företaget hade bilar både utanför och innanför entrén till Kistamässan. De visade också inredningsvinyler, folier och laminat.
Materialtillverkaren Hexis visade upp sin Hex’perience-serie med effektlaminat för inredning och interiör. Konceptet innebär att kunder som köpt laminat gratis kan ladda ner det mönster de vill printa.
– Vi har 63 olika mönster. Det finns naturmaterial, laminatgolv och mönster. Vi har en kvinna i Frankrike som är ansvarig för hela Hex’perience. Hon gör mönstren och plockar upp det som är på modet, säger Joachim Wallgren, försäljningschef på Hexis Sverige.
”Vi levererar filen så bestämmer kunden”
Han tycker att Hexis ger kunderna fler valmöjligheter än konkurrenterna.
– Skillnaden mellan oss och alla andra som håller på med interior design är köper du en produkt av någon annan så får du något som ser ut som till exempel rost och den är på en folie som är polymerisk eller monomerisk. Den är vad den är, säger Joachim Wallgren och fortsätter:
– Vi levererar filen så bestämmer kunden. Ska den vara tillfällig så kan den sitta på en avtagbar print. Ska den vara på ett väldigt konstigt underlag kan du sätta på en high tech-folie och behöver du luftkanal så sätter du på det. Du använder polymerisk-, monomerisk eller gjuten folie beronde på livslängd. Med vårt system kan du göra rätt produkt för rätt applikation. Men alla andra får du använda det du får.
En annan fördel är att man inte behöver köpa en hel rulle utan kan tillverka det material som behövs för till exempel ett bord.
Sportbil wrappades
Hexis visade också sin egen programvara Matmak som används för att göra pre cuts, förskurna delar av skyddsfilmer i Bodyfence-serien. De visade också textiltransfer och wrappingfolier.
Det sistnämnda syntes inte minst på den sportbil av märket Alpine som wrappades under en mäktig ljusrigg.