Färgstarkt samarbete mellan Lessebo Paper och Addbrand

PUBLICERAD: 5 oktober 2023
UPPDATERAD: 5 oktober
Ebba Ingvarsson på Lessebo Paper och Rickard Fredlund på Addbrand. Foto: Pressbild/Felix Alnemark

Ett nytt färgstark småländsk samarbete har sett dagens ljus sedan Lessebo paper skrivit ett grossistavtal med den grafiska återförsäljaren Addbrand. En bredare produktportfölj och starkare distributionskanaler ska bli resultatet av att företagen nu vänder blad tillsammans.

Förra året lanserade pappersbruket Lessebo Paper en ny serie miljövänligt papper i en palett av 48 nyanser. Lessebo colours är speciellt framtagen för att skapa förpackningar med hög kvalité och minimal klimatpåverkan.

Addbrand är återförsäljare av grafiska produkter riktade till tryckerier, profilföretag och förpackningstillverkare i Norden.

”Bredare kundkrets”

Enligt Lessebo Paper stärker samarbetet med Addbrand deras erbjudande till marknaden.

– Med Addbrands starka distributionskanaler och expertis är vi glada över att kunna erbjuda våra hållbara pappersprodukter till en bredare kundkrets över hela Norden, säger Ebba Ingvarsson Key Account Manager och kommunikationschef på Lessebo Paper.

Lessebo Colours som lanserades 2022 ska nu få ännu starkare distributionskanaler i Norden.

Lessebo Papers har säte i den småländska byn Lessebo medan Addbrand har huvudkontor i Bankeryd utanför Jönköping.

– Vårt nya samarbete med Lessebo Paper gör att vi både kompletterar och utökar vårt produktsortiment i vår produktportfölj. Samarbetet stärker vårt löfte om att förse våra kunder med hållbart och högkvalitativt premiumpapper, säger Rickard Fredlund, försäljningschef på Addbrand.

Läs vidare

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg, till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194

Ricoh satsar på AV-lösningar i nytt samarbete med LG

Ricoh och LG ingår ett globalt partnerskap med LG. Genom att kombinera Ricohs kommunikationstjänster med LGs displayprodukter stärker de sin kapacitet inom AV-lösningar på arbetsplatser.
LGE-picture_tcm96-86922

Varslet på By Wind: "Oroligt och ledsamt"

Om förhandlingarna flyter på kan utgången bli klar redan nästa vecka.
gs-facket-by-wind

Senaste nytt

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg, till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194

Ricoh satsar på AV-lösningar i nytt samarbete med LG

Ricoh och LG ingår ett globalt partnerskap med LG. Genom att kombinera Ricohs kommunikationstjänster med LGs displayprodukter stärker de sin kapacitet inom AV-lösningar på arbetsplatser.
LGE-picture_tcm96-86922