Unitedprint och dess varumärke Easyprint inleder ett samarbete med stockfotoföretaget Pexels.com. Nu får företagets kunder tillgång till tre miljoner royltyfria gratisbilder. De rullar också ut en satsning på att låta användarna utforska sina trycksaker i en 3D-miljö.
Easyprint har ett gratis designverktyg med steg för steg-instruktioner och upp till 12 miljoner mallar för till exempel flyers, vykort och visitkort. De vänder sig främst till mindre företag och privatpersoner.
Det nya samarbetet innebär att Easyprint-användarna får nyttja Pexels.coms utbud utan begränsningar.
– Partnerskapet gör att våra kunder kan ta sin kreativitet till en helt ny nivå, utan någon kostnad, säger Fabian Frenzel, vd på United print.
”Befäster vår position”
Men det är inte den enda nyheten från Unitedprint. De satsar nu produktvisualiseringar i 2D- och 3D. Funktionen gör att användarna kan dela sina trycksaker digitalt, animerat i 3D.
Det gör att användaren kan vrida och vända på produkten 360-grader i en 3D-vy.
– Kombinationen av högkvalitativa stockbilder, ett brett utbud av gratis designmallar för digitala och tryckta produkter och interaktiva 3D-visualiseringar särskiljer vårt erbjudande på marknaden. Detta befäster vår position som en av Europas ledande web-to-print-leverantörer, säger Fabian Frenzel.
Fabian Frenzel på United Print i nytt samarbete med Pexels.com. Foto: Maik Kleinert/Pexels.com