Signcom startar inspirerande evenemangsserie

Foto: Felix Alnemark
PUBLICERAD: 16 november 2023
UPPDATERAD: 17 november

 

Simon Nyman på Signcom riktar ljuset på applikationerna i en serie workshops.

Den grafiska återförsäljaren Signcom startar en serie med sammankomster för att inspirera skylt- print- och dekortillverkare till utveckling. Första temat handlar om hur UV-print kan revolutionera företagens arbete med fönsterdekor.

”Signcom application days” heter den nya satsningen för att lyfta förståelse och kreativitet för skylt, print och dekor till nya höjder. Varje event är utformat för att utbilda och inspirera deltagarna genom att låta dem utforska maskiner, material, tekniker och tillbehör.

– Vi tycker att det generellt varit mycket fokus för oss och andra kring öppet hus och mässor. Då blir det lätt att maskinerna och förbrukningsmaterialet som vi säljer är i centrum. För våra kunder är det slutprodukterna som är det intressanta. Nu sätter vi fokus på slutprodukten, säger Simon Nyman, på Signcom.

Sedan så kommer så klart maskiner och material med ”på köpet” i samtalen om hur man kan framställa olika applikationer, fortsätter han.

Fönsterdekor på temat

Det första evenemangstillfället blir den 28 november klockan 10–14 i Signcoms lokaler i Borås. Då handlar det om hur UV-print kan förbättra kvalitén på fönsterdekor. Deltagarna får utforska ett brett spektrum av material och alternativ för att skapa iögonfallande budskap.

Deltagarna kommer också få diskutera aktuella branschfrågor som hur UV-print kan förbättra kvalitén och designen av fönsterdekor, vilka materialalternativ som finns och hur dessa kan anpassas för att kommunicera effektiva budskap genom ett fönster. Deltagarna kommer också att få utforska möjligheter att utöka sina tjänster genom att inkludera just fönsterdekor.

Det är begränsat antal platser till evenemangen. Anmälan till första tillfället görs till simon.nyman@signcom.se.

Den 5 december klockan 10–14 är det dags för eventtillfälle nummer två.

– Då kommer vi sätta fokus på textiltryck och flera tekniker som transfer och DTF. Vi har sett att det är många som gör textiltryck. Vi kommer hjälpa kunderna i djungeln av tekniker, säger Simon Nyman.

Anmälan till den 5 december görs här. Serien fortsätter i vår med ett flertal tillfällen.

 

 

Läs vidare

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Canon inför Drupa: ”Nu kommer ju allt!”

Canon presenterar teknik- och affärsinnovationer på Drupa och har en lång rad nya skrivare att visa upp.
Matteus-Celinski

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)