Fujifilm har samarbetat med eProductivity Software (ePS) för att visa hur Fujifilms XMF PressReady arbetsflödeslösning kan paras ihop och integreras med eProductivity Softwares MarketDirect StoreFront e-handel och MIS-system.
Lösningen kan styra både Fujifilms Revoria- och Apeos-serier. Båda lösningarna kommer att visas upp på Fujifilms European Print Experience Center i Tyskland och i Belgien vid Fujifilms Peak Performance Print-evenemang i januari 2024.
Partnerskapet gör det möjligt för kunderna att se verkliga exempel på ett end-to-end-arbetsflöde, från att skapa beställningar via ett web-to-print-system till att registrera jobbet i ett MIS-system, samt att fullständigt hantera ett utskriftsjobb från organisering, utskjutning, samtryck och efterbehandling. Detta kommer att ge kunderna möjlighet att överväga vilka delar av deras arbetsflöden som kan uppdateras för att tillföra värde till deras verksamhet.
Dessutom har Fujifilm ett team av arbetsflödesexperter vid båda Print Experience Centers som kan arbeta med kunder för att skapa ett nästa generations arbetsflödeserbjudande som kommer att maximera lönsamheten för deras nya digitala printinvestering.
– Samarbetet med ePS visar vår hängivenhet att arbeta med marknadsledande leverantörer för att skapa ett komplett erbjudande av utskriftslösningar för våra kunder. Tillväxtprognosen för digitaltryck är god, men det gör att trycket ökar på att hantera fler utskriftsjobb och snabbare handläggningstider. Detta är bara möjligt genom att även implementera smartare automatisering. Vi är glada över att vår kompletta digitala utskriftslösning i samarbete med ePS kommer att leverera de nivåer av end-to-end-arbetsflödesautomatisering som vi tror att våra kunder behöver, säger John Davies, Product Group Manager för Workflow Systems hos Fujifilm Europe i ett pressmeddelande.
John Morley, Global Channel Partner Sales Director, eProductivity Software, kommenterar samarbetet så här:
– Vi är glada över att utöka vårt distributörsavtal med Fujifilm till EMEA efter framgångarna vi har sett i Asien och Stillahavsområdet, och vi är glada över möjligheten att samarbeta och integrera med Fujifilms lösningar. Kundframgång är kärnan i vad både ePS och Fujifilm gör, och detta är ännu ett exempel på hur partnerskap med branschledare ger enorma värden och möjligheter för kunderna. Jag är övertygad om att detta partnerskap kommer att ge stora möjligheter att automatisera, optimera och driva effektivitet, och vi är spända på vad framtiden har att erbjuda när vi fortsätter att arbeta tillsammans.