Pytteliten skyltreklam lockar betraktaren nära

Foto: Pressbild
PUBLICERAD: 22 december 2023
UPPDATERAD: 22 december
Besökarna ska lockas till biograferna med reklam i det lilla formatet.

JCDecaux och reklambyrån Dorian Mabb har tagit fram ett reklambudskap som ska vara världens minsta i Eurosize-formatet. Skylten uppförs på Kungsgatan i Stockholm där betraktaren får utforska budskapet bakom ett inbyggt förstoringsglas.

Inför att filmen ”Bamse och världens minsta äventyr” har premiär 22 december lockas publiken att komma närmare filmens tema. Kampanjen kallas ”Världens minsta Eurosize”.

– Precis som i filmen, där Bamses vänner behöver ett förstoringsglas för att hitta Bamse och Nalle-Maja, krävs även här ett hjälpmedel för att kunna se vår pyttelilla affisch. Det är ett kul och interaktivt sätt att koppla ihop filmens äventyr med vår värld. Vi hoppas att det ska ge både små och stora barn ett leende på läpparna, säger Gergö Wolmestad på Dorian Mabb.

Den som tittar genom förstoringsglaset kommer att se premiärdatum och Bamse och Nalle-Maja presenterade som små insikter.

Skyltreklamen utanför ramarna kommer finnas i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Olika Bamsemotiv kommer också föras upp på andra skyltar i Stockholm, Göteborg och Malmö. På dessa skyltar ansåg utomhusleverantören Havelle att karaktärerna och den tecknade växtligheten behöver komma till sin fulla rätt och att motivet skulle ges mer utrymme än de vanliga måtten för skyltarna.

Reklam som skär genom bruset

– Jag ville att Bamse och Brummelisa med sin fallskärm skulle komma från ovan och landa i full växtlighet, vilket gjorde att vi behövde ta oss an lite mer än skyltens ordinarie storlek, säger Torbjörn Christell från Havelle.

JCDecaux skriver att det i en tid där vår uppmärksamhet ofta är fragmenterad och digitaliserad har utomhusmediet med sin fysiska närvaro en unik förmåga att skära genom bruset.

Läs vidare

VBS satsar på DTF, lasergravering och nya skärbord

Sign&Print besökte Borås för att få veta mer om iECHOs nya skärbord och upptäckte samtidigt flera andra spännande nyheter från återförsäljaren VBS.

DSC_8061

Ny teknik för flexibelt tryck på e-handelsförpackningar

Sealed Air har lanserat ett nytt on-demand-utskriftssystem som levererar skräddarsydda utskrifter i sent skede på sekundär- och transportförpackningar.

BeautyBoxIpack2x

Heidelberg: Nu kommer AI-revolutionen till tryckbranschen

Sign&Print på plats på "Home of Print" hos Heidelberg: ✓AI-styrda flöden tar besluten i tryckerierna från 2025 ✓Digitalpressen Jetpress 50 ✓Förpackningspressen Boardmaster

DSC_7868

Elegant grafisk design präglar Lumenes julkalender

Söker man fräsch och visuellt tilltalande elegans med nordlig anda hittar man det i Lumenes adventskalender med skönhetsprodukter, designad och tillverkad tillsammans av Lumene, Metsä Board och förpackningskonverteraren Van Genechten Packaging.

lumene

Senaste nytt

VBS satsar på DTF, lasergravering och nya skärbord

Sign&Print besökte Borås för att få veta mer om iECHOs nya skärbord och upptäckte samtidigt flera andra spännande nyheter från återförsäljaren VBS.

DSC_8061

Grafiska Företagen: Generellt sett ganska dystert på marknaden

Eva Glückman, vd för Grafiska Företagen, var en av talarna när Svenska Kartongföreningen hade sitt årsmöte på Grand Hotel i Lund nyligen. Hon gav en bild av hur medlemsföretagen ser på konjunkturläget och om man har en positiv eller negativ syn på framtiden.

Evax

Ny teknik för flexibelt tryck på e-handelsförpackningar

Sealed Air har lanserat ett nytt on-demand-utskriftssystem som levererar skräddarsydda utskrifter i sent skede på sekundär- och transportförpackningar.

BeautyBoxIpack2x

Heidelberg: Nu kommer AI-revolutionen till tryckbranschen

Sign&Print på plats på "Home of Print" hos Heidelberg: ✓AI-styrda flöden tar besluten i tryckerierna från 2025 ✓Digitalpressen Jetpress 50 ✓Förpackningspressen Boardmaster

DSC_7868