Pytteliten skyltreklam lockar betraktaren nära

Foto: Pressbild
PUBLICERAD: 22 december 2023
UPPDATERAD: 22 december
Besökarna ska lockas till biograferna med reklam i det lilla formatet.

JCDecaux och reklambyrån Dorian Mabb har tagit fram ett reklambudskap som ska vara världens minsta i Eurosize-formatet. Skylten uppförs på Kungsgatan i Stockholm där betraktaren får utforska budskapet bakom ett inbyggt förstoringsglas.

Inför att filmen ”Bamse och världens minsta äventyr” har premiär 22 december lockas publiken att komma närmare filmens tema. Kampanjen kallas ”Världens minsta Eurosize”.

– Precis som i filmen, där Bamses vänner behöver ett förstoringsglas för att hitta Bamse och Nalle-Maja, krävs även här ett hjälpmedel för att kunna se vår pyttelilla affisch. Det är ett kul och interaktivt sätt att koppla ihop filmens äventyr med vår värld. Vi hoppas att det ska ge både små och stora barn ett leende på läpparna, säger Gergö Wolmestad på Dorian Mabb.

Den som tittar genom förstoringsglaset kommer att se premiärdatum och Bamse och Nalle-Maja presenterade som små insikter.

Skyltreklamen utanför ramarna kommer finnas i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Olika Bamsemotiv kommer också föras upp på andra skyltar i Stockholm, Göteborg och Malmö. På dessa skyltar ansåg utomhusleverantören Havelle att karaktärerna och den tecknade växtligheten behöver komma till sin fulla rätt och att motivet skulle ges mer utrymme än de vanliga måtten för skyltarna.

Reklam som skär genom bruset

– Jag ville att Bamse och Brummelisa med sin fallskärm skulle komma från ovan och landa i full växtlighet, vilket gjorde att vi behövde ta oss an lite mer än skyltens ordinarie storlek, säger Torbjörn Christell från Havelle.

JCDecaux skriver att det i en tid där vår uppmärksamhet ofta är fragmenterad och digitaliserad har utomhusmediet med sin fysiska närvaro en unik förmåga att skära genom bruset.

Läs vidare

”Det känns verkligen som vi växlar upp”

Efter en förrädisk vattenläcka har materialåterförsäljaren KA Olsson & Gems i Mölndal fått en nystart. Lokalerna har renoverats, flera nyrekryteringar har gjorts och man tror starkt på den prisvärda inredningsfolien CoverStyl som är ny i sortimentet.
DSC_6159

HP lovar nyheter inom storformat till hösten

I HP:s monter under Drupa var det nyheter inom Indigo- och PageWide-serierna som fick stå mest i rampljuset. Men inom kort utlovas nyheter även inom storformatssegmentet.
HP Paula

Storaffär för företaget som förlänger livet på tidningspressar

Företaget från Västsverige som tillverkar styrsystem för tidningspressar gjorde en affär på plus 1 miljon euro på Drupa. De sålde också flera kamerasystem under mässan.
FotoJet-(86)

De visade linjer med helautomatisk bokproduktion

Efterbehandlingsexperterna Horizon demonstrerade hur man skapar den smarta fabriken på Drupa.
_DSC0615

Senaste nytt

”Det känns verkligen som vi växlar upp”

Efter en förrädisk vattenläcka har materialåterförsäljaren KA Olsson & Gems i Mölndal fått en nystart. Lokalerna har renoverats, flera nyrekryteringar har gjorts och man tror starkt på den prisvärda inredningsfolien CoverStyl som är ny i sortimentet.
DSC_6159

Parajett byter offset mot rullmatad inkjet

Nyligen stängde tryckerikoncernen Parajett ner sina offsetpressar för gott. Nu investerar företaget istället i en rullmatad press med kontinuerlig inkjet. Detta för att kunna öka såväl effektiviteten som printkvaliteten. 
Parajett

HP lovar nyheter inom storformat till hösten

I HP:s monter under Drupa var det nyheter inom Indigo- och PageWide-serierna som fick stå mest i rampljuset. Men inom kort utlovas nyheter även inom storformatssegmentet.
HP Paula

Storaffär för företaget som förlänger livet på tidningspressar

Företaget från Västsverige som tillverkar styrsystem för tidningspressar gjorde en affär på plus 1 miljon euro på Drupa. De sålde också flera kamerasystem under mässan.
FotoJet-(86)