De släcker promotiontörsten med profilvatten

PUBLICERAD: 18 januari 2024
UPPDATERAD: 18 januari
Eric de Meijere startade Adwater 2011 när han var 16 år tillsammans med sin storebror Martin. Nathalia Sarabia är orderansvarig.

Adwaters profilprodukter exponerades från kylskåpet under mässan Nordic Profile Fair i Jönköping. De släcker företagens törst att profilera sig – med vatten.

– Vi har profilvatten, energidrycker, muggar och kylar. Profilvatten är vatten där du kan visa ditt märke på. Det är många som get ut det på sina mässor men även många som har egna märkning på sina kontor. Det är ett lite roligare sätt att synas, säger Nathalia Sarabia, orderansvarig.

Vad har ni för typ av kunder?

– Det är mest återförsäljare som i sitt led har många kunder. Vi är en av de största i Norden.

Bland kunderna märks också spa-hotellet Yasuragi i Nacka och Apoteket.

Adwater har egen produktion i Gustavsberg på Värmdö utanför Stockholm.

– Det är produktion per order så det är alltid ett färskt utgångsdatum, säger Nathali Sarabia.

Iste årets nyhet

Företaget erbjuder också företagen att sätta sin loggo på en vanlig energidryck och sockerfri.

– Sedan har vi en nyhet för i år som är iste med persika och sedan har vi iskaffe. Vi har bubbelvatten och stilla och sedan citron och päron.

Senaste nytt

De investerar i digitalpress med efterbehandling

"Vi har ett uppsving för tryckta medier nu" säger Christopher Åberg, en av delägarna i Designhuset-Screentext.

bildjpg
De investerar i digitalpress med efterbehandling

Ny DTO-skrivare från Mimaki klarar tyngre objekt

Mimaki lanserar en direct-to-object-skrivare (DTO) för industriella volymer. Nya UJF-7151plus II e är en flatbädds-UV som levererar upp till 1800 dpi i höga hastigheter.

_0644_UJF-7151plus-II-e
Ny DTO-skrivare från Mimaki klarar tyngre objekt

HP lanserar ny print- and cut

HP DesignJet T870 är en kompakt, lätt och mångsidig 24-tumskrivare. Den skriver ut från A4- till A1-format.

HP-Designjet-T870_Retail_KSP_00_Hero_JPN_015_v2
HP lanserar ny print- and cut

Girls Who Print arrangerar "Fempire"

Den 13 november återvänder Girls Who Print Day Conference med "Fempire". En uppmaning att bygga, styra och äga sin framtid inom print.

FotoJet---2025-11-07T123222.859
Girls Who Print arrangerar ”Fempire”

Läs vidare

Gallus Five definierar hybridpressar på ett nytt sätt

Det var i allra högsta grad fullsatt i Heidelberg/Gallus monter på Labelexpo när de presenterade nyheterna, Gallus Five och Gallus Alpha.

Gallus-CEO
Gallus Five definierar hybridpressar på ett nytt sätt

Konica Minolta visade prototyp på ny etikettpress

Konica Minoltas maskinserie AccurioLabel passade på att fira 10 år på Labelexpo Europe nyligen.

konica-prototypx
Konica Minolta visade prototyp på ny etikettpress

Två nya etikettpressar med olika teknik från Xeikon

Ursprungligen utvecklade Xeikon sin torrtonerteknologi med namnet Titon för användning vid tryck på pappersbaserade, flexibla förpackningar. På Labelexpo visade man nästa steg där tonern kan användas i normal produktion av etiketter. Sign&Print träffade Per Larsson, nordisk försäljningschef, i montern i Barcelona.

per-xeikon
Två nya etikettpressar med olika teknik från Xeikon

Bok & Tryck hjälper till med hängetiketter

Bok & Tryck är specialiserade på hängetiketter för bland annat industri och varumärkeskommunikation. Företaget har komplett produktion av hängetiketter, inklusive håltagning, öljettering och knytning med hjälp av egna maskiner. 

DSC_2646
Bok & Tryck hjälper till med hängetiketter