Från kampanjknappar till namnskyltar

PUBLICERAD: 26 januari 2024
UPPDATERAD: 26 januari
Victor Bruce och Sofia Häll Nilsson på Quickbutton ville sprida budskapet om sitt smarta lagersystem på mässan. Foto: Anja Degerholm

Åsedaföretaget Quickbutton började en gång i tiden med produktion av kampanjknappar. Nu är det istället namnbrickor som är storsäljaren.

Företaget har egen fabrik och huvudkontor i Småland där runt 15 medarbetare jobbar. Där sker också all tillverkning med digitaltryck och lasergravyr. Namnbrickor står i dag för runt 90 procent av det Quickbutton säljer.

– Vi har utvecklat ett väldigt bra avropssystem och det är särskilt det vi vill berätta om här på Nordic Profile Fair, säger Sofia Häll Nilsson som är teamleader inom ordersälj.

Hon och kollegan Victor Bruce berättar att kunderna via detta system kan betala för ett antal produkter och sedan ropa av vid behov. Det kan till exempel handla om namnskyltar till nyanställda.

Kampanjknapparna som tidigare var huvudprodukt har fortfarande en given plats i sortimentet. Under pandemin var det till exempel många butiker som hade knappar för att påminna kunderna om att hålla avstånd. Quickbutton har erbjuder även andra märkta och tryckta produkter, bland annat i trä.

Läs vidare

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194

Ricoh satsar på AV-lösningar i nytt samarbete med LG

Ricoh och LG ingår ett globalt partnerskap med LG. Genom att kombinera Ricohs kommunikationstjänster med LGs displayprodukter stärker de sin kapacitet inom AV-lösningar på arbetsplatser.
LGE-picture_tcm96-86922

Varslet på By Wind: "Oroligt och ledsamt"

Om förhandlingarna flyter på kan utgången bli klar redan nästa vecka.
gs-facket-by-wind

Senaste nytt

Dina tonerkassetter från Fujifilm kan redan ha varit använda

Fujifilm har etablerat ett cirkulärt tillverkningscenter i Nederländerna för att främja resurscirkulation. Som ett första steg kommer enheten samla in och återtillverka använda tonerkassetter till nya produkter.
DSC0417

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194