Från kampanjknappar till namnskyltar

PUBLICERAD: 26 januari 2024
UPPDATERAD: 26 januari
Victor Bruce och Sofia Häll Nilsson på Quickbutton ville sprida budskapet om sitt smarta lagersystem på mässan. Foto: Anja Degerholm

Åsedaföretaget Quickbutton började en gång i tiden med produktion av kampanjknappar. Nu är det istället namnbrickor som är storsäljaren.

Företaget har egen fabrik och huvudkontor i Småland där runt 15 medarbetare jobbar. Där sker också all tillverkning med digitaltryck och lasergravyr. Namnbrickor står i dag för runt 90 procent av det Quickbutton säljer.

– Vi har utvecklat ett väldigt bra avropssystem och det är särskilt det vi vill berätta om här på Nordic Profile Fair, säger Sofia Häll Nilsson som är teamleader inom ordersälj.

Hon och kollegan Victor Bruce berättar att kunderna via detta system kan betala för ett antal produkter och sedan ropa av vid behov. Det kan till exempel handla om namnskyltar till nyanställda.

Kampanjknapparna som tidigare var huvudprodukt har fortfarande en given plats i sortimentet. Under pandemin var det till exempel många butiker som hade knappar för att påminna kunderna om att hålla avstånd. Quickbutton har erbjuder även andra märkta och tryckta produkter, bland annat i trä.

Läs vidare

Canon-chefen: ”Inkjet rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker.

Fredrik_Ringstrom

PWA byter namn

Det ska branshföreningen för produktmedia heta.

DSC_9066

NIZE storsatsar med nytt inom print och skärning

Det nya året började med en stor maskinlansering – swissQprints femte generation Nyala. Sign, Print & Promotion i Oslo är en av de första mässorna som visar Nyala 5, så passa på att besöka återförsäljaren NIZE equipments monter för att kika närmare på denna flatbädd.

Nize-messe-1536x1024

Senaste nytt

Mimaki lanserar två eco-solventskrivare

Mimaki lanserar två nya skrivare i eco-solventserien CJV-200 för skyltmakare.

Skärmavbild-2025-03-10-kl.-15.54.29

Canon-chefen: ”Inkjet rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Iskall precision när storsäljare får efterträdare

Nya Epson SC-S7100 är en fyrfärgs eco-solventskrivare med bland annat ny teknik för skrivhuvudena och förbättrad produktivitet.

s7100_right-printsample-hires

Logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker.

Fredrik_Ringstrom