
Zeta Display skriver ett flerårigt avtal med med Arlanda Express för digitala skyltlösningar.
– Vi är oerhört stolta över att Arlanda Express har valt oss som en långsiktig affärspartner och ser fram emot att ta de digitala skyltningslösningarna för Arlanda express till nästa nivå under hela kundupplevelseresan, säger Anders Olin, vd och koncernchef.

Det nyligen undertecknade fleråriga ramavtalet innebär att Arlanda Express byter till Zeta Displays mjukvaruplattform för att hantera innehållet över hela sitt skärmnätverk.
Samarbetet omfattar även uppgradering av de digitala skyltarna ombord och ersättning av reklamskärmar på Arlanda Express stationer och plattformar.
– När vi gick in i det här projektet hade vi tydliga utvecklingsambitioner för Arlanda Express baserat på vår mångåriga erfarenhet av liknande komplexa och tekniskt reglerade driftmiljöer från andra airport express-tågoperatörer. Våra lösningar och tjänster kommer att skapa nya förbättrade förutsättningar för affärsnytta och utveckla kundupplevelsen inklusive ett moderniserat attraktivt DOOH-annonsnätverk (DOOH betyder ”digital out of home” red.anm), byggt på vår ledande mjukvaruplattform, säger Anders Olin.
Så fungerar det
Totalt handlar det om runt 250 installationer. Det var efter en omfattande utvärdering som valet föll på det skånska företaget.
– Zeta Display-teamet tog sig verkligen tid att förstå vår verksamhet och utvecklade en skräddarsydd lösning. Lösningens styrka bygger på en kombination av mjukvaruplattform och specialiserad expertis inom tåg- och transportsektorn, kombinerat med attraktiva lösningar inom DOOH. Tillsammans med Zeta Display och vår nya medieförsäljningspartner Cityreklam utvecklar och stärker vi nu både vår kundresa och medieverksamhet, säger Axel Nilsson, Arlanda Express chief commercial manager, i ett pressmeddelande.
Prisnominering
Zeta Display är dessutom nominerade till Digital Signage Technology of the Year på AV Awards 2024 för sin programvara Engage Suite för digital skyltning.
Engage Suite är ett CMS- och mjukvaruekosystem för att på ett enkelt sätt skapa och hantera innehåll på omnikanalplattformar. Syftet med programmet är bland annat att öka försäljning, skapa impulsköp och dela viktig kommunikation med realtidsuppdateringar och uppmaningar.
AV Awards är en årlig tävling som uppmärksammar innovation inom den audiovisuella branschen och dess teknologi. Vinnarna kommer att tillkännages vid en ceremoni i november.