De råder nya tider på Tida Reklam. Sedan 2 september har tryckeriet i Tidaholm fått nya ägare och nu ska en ny digitalpress inhandlas.
Köpare av verksamheten är Roger Lundvold AB med bakgrund i fastighetsbranschen. Ny vd och grafisk formgivare blir Roger Lundvolds dotter Hanna Lundvold.
– Vår vision med att förvärva Tida Reklam är att fortsätta resan på samma sätt som tidigare. Vi ska erbjuda samma tjänster och produkter som innan och kan redan nu nämna att vi i slutet av året kommer att investera i en helt ny digital tryckpress. Vi byter in den vi har i dagsläget och ersätter den med det senaste inom den digitala tryckvärlden, säger Hanna Lundvold.
Under senare år har hon varit egenföretagare som designer men också arbetat som köksdesigner på Borgunda bygghandel för Ballingslöv.
Tryckeriets grundare Fredrik Nossler har drivit verksamheten i 31 år.
– Jag känner att jag hållit på väldigt länge och det är dags för någon annan att ta över. Det har varit lite av en önskan eller plan att avyttra över tid. Men jag visste inte om de skulle ta ett eller tio år. Det har inte varit så noga. Det rullar på och vi har haft mycket att göra och lönsamhet i många år. Nu dök tillfället upp, säger Fredrik Nossler.
Kvar i verksamheten inledningsvis
I affären ingår att Fredrik Nossler kommer vara kvar drygt ett år och arbeta i företaget. Daniel Lindström som har arbetat på tryckeriet i 18 år kommer att finnas kvar på företaget.
Roger Lundvold står som ägare och kommer sköta ekonomin. Ny i verksamheten är också Josefin Carlson som kommer arbeta deltid.
Bred lokal aktör
Tida Reklam är en totalleverantör där trycksaker har varit huvudspåret men de har också jobbat mycket med skyltar, vepor, banderoller, bildekor, mässmaterial och klädtryck. Dessutom säljer de give aways.
– Vi gör allt och vi gör originalen själva. Vi tar ett helhetsgrepp. Det har varit en framgångsfaktor i vår verksamhet. Det är kanske lite lättare på en liten ort att vara så bred. På större orter är man kanske mer nischad men här fungerar det, säger Fredrik Nossler.
Fredrik Nossler säger att Tida Reklam till stor del verkar på en lokal yta.
– Vi sitter i Tidaholm och har 80 procent av våra kunder i kommunen och 20 procent utanför. Vi är väldigt lokala och ägaren blir lokal. Det blir väldigt bra, säger Fredrik Nossler.
Hälsar kunderna välkomna
– Den 29 oktober öppnar vi julutställningen där företag, föreningar och privatpersoner kan handla julklappar så det är full fart framåt. Vi vill hälsa alla gamla som nya kunder välkomna till Tida Reklam 2.0, säger Hanna Lundvold.