Hon driver vidare Västgötatryckeri

Foto: Pressbild
PUBLICERAD: 10 september 2024
UPPDATERAD: 10 september
”Vi vill hälsa alla gamla som nya kunder välkomna till Tida Reklam 2.0” säger Hanna Lundvold, ny vd på Tida Reklam.

De råder nya tider på Tida Reklam. Sedan 2 september har tryckeriet i Tidaholm fått nya ägare och nu ska en ny digitalpress inhandlas.

Köpare av verksamheten är Roger Lundvold AB med bakgrund i fastighetsbranschen. Ny vd och grafisk formgivare blir Roger Lundvolds dotter Hanna Lundvold.

– Vår vision med att förvärva Tida Reklam är att fortsätta resan på samma sätt som tidigare. Vi ska erbjuda samma tjänster och produkter som innan och kan redan nu nämna att vi i slutet av året kommer att investera i en helt ny digital tryckpress. Vi byter in den vi har i dagsläget och ersätter den med det senaste inom den digitala tryckvärlden, säger Hanna Lundvold.

Under senare år har hon varit egenföretagare som designer men också arbetat som köksdesigner på Borgunda bygghandel för Ballingslöv.

Tryckeriets grundare Fredrik Nossler har drivit verksamheten i 31 år.

– Jag känner att jag hållit på väldigt länge och det är dags för någon annan att ta över. Det har varit lite av en önskan eller plan att avyttra över tid. Men jag visste inte om de skulle ta ett eller tio år. Det har inte varit så noga. Det rullar på och vi har haft mycket att göra och lönsamhet i många år. Nu dök tillfället upp, säger Fredrik Nossler.

Digitalpressen från Ricoh ska ersättas med en ny press i slutet av året. Daniel Lindström och Fredrik Nossler på Tida Reklam tillsammans med köparen Roger Lundvold, nya vd:n Hanna Lundvold och Josefin Carlson.
Kvar i verksamheten inledningsvis

I affären ingår att Fredrik Nossler kommer vara kvar drygt ett år och arbeta i företaget. Daniel Lindström som har arbetat på tryckeriet i 18 år kommer att finnas kvar på företaget.

Roger Lundvold står som ägare och kommer sköta ekonomin. Ny i verksamheten är också Josefin Carlson som kommer arbeta deltid.

Bred lokal aktör

Tida Reklam är en totalleverantör där trycksaker har varit huvudspåret men de har också jobbat mycket med skyltar, vepor, banderoller, bildekor, mässmaterial och klädtryck. Dessutom säljer de give aways.

– Vi gör allt och vi gör originalen själva. Vi tar ett helhetsgrepp. Det har varit en framgångsfaktor i vår verksamhet. Det är kanske lite lättare på en liten ort att vara så bred. På större orter är man kanske mer nischad men här fungerar det, säger Fredrik Nossler.

Fredrik Nossler säger att Tida Reklam till stor del verkar på en lokal yta.

– Vi sitter i Tidaholm och har 80 procent av våra kunder i kommunen och 20 procent utanför. Vi är väldigt lokala och ägaren blir lokal. Det blir väldigt bra, säger Fredrik Nossler.

Hälsar kunderna välkomna

– Den 29 oktober öppnar vi julutställningen där företag, föreningar och privatpersoner kan handla julklappar så det är full fart framåt. Vi vill hälsa alla gamla som nya kunder välkomna till Tida Reklam 2.0, säger Hanna Lundvold.

Den 10 december 1993 startade Fredrik Nossler en enskild firma. I början höll Tida Reklam i det gula huset i Tidaholm där Hälsocenter finns idag. År 1996 förvärvades ett befintligt tryckeri som fanns i samma lokaler. 2007 gick flytten till de nuvarande lokalerna på Ulvestorpsgatan varvid personalstyrkan ökades till tre personer, skriver Tida Reklam i ett pressutskick.

Läs vidare

Canon-chefen: ”Inkjet rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker.

Fredrik_Ringstrom

PWA byter namn

Det ska branshföreningen för produktmedia heta.

DSC_9066

NIZE storsatsar med nytt inom print och skärning

Det nya året började med en stor maskinlansering – swissQprints femte generation Nyala. Sign, Print & Promotion i Oslo är en av de första mässorna som visar Nyala 5, så passa på att besöka återförsäljaren NIZE equipments monter för att kika närmare på denna flatbädd.

Nize-messe-1536x1024

Senaste nytt

Mimaki lanserar två eco-solventskrivare

Mimaki lanserar två nya skrivare i eco-solventserien CJV-200 för skyltmakare.

Skärmavbild-2025-03-10-kl.-15.54.29

Canon-chefen: ”Inkjet rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Iskall precision när storsäljare får efterträdare

Nya Epson SC-S7100 är en fyrfärgs eco-solventskrivare med bland annat ny teknik för skrivhuvudena och förbättrad produktivitet.

s7100_right-printsample-hires

Logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker.

Fredrik_Ringstrom