Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

PUBLICERAD: 4 oktober 2024
UPPDATERAD: 4 oktober
Hervé Poncin, vd för Antalis.

Antalis tecknar avtal om att köpa Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen.

Xerox distribuerar kontorspapper och digitala tryckprodukter i fler än 40 länder i Östeuropa, Balkan, Mellanöstern, Indien och Afrika.

Xerox pappersverksamhet köps upp i Europa, Mellanöstern och Afrika.

Det innebär att de stärker sin position som aktör inom pappersdistribution i Europa, Afrika och Indien och på den snabbväxande marknaden för digitaltryck. De gör också att Antalis kan utöka sin kundbas, erbjuda kunderna ett bredare utbud av produkter, stärker sina strategiska partnerskap med leverantörer och förbättrar sin operativa effektivitet och lönsamhet.

– Även om vår strategi förblir att utvecklas i snabbväxande länder och marknader med hög potential, såsom förpackningar, har vi alltid betonat vikten av att delta i konsolideringen av pappersdistributionsbranschen. Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.

Exklusiva rättigheter

I affären ingår exklusiva marknadsförings- och distributionsrättigheter för Xerox-varumärkta papper och digitala tryckmedier i Östeuropa, Balkan, Mennanösternn, Indien och Afrika.

När affären är klar blir Antalis den enda distributören av Xerox-varumärkta papper I EMEA-regionen.

Affären är föremål för sedvanliga avslutningsvillkor och konkurrensgodkännande i vissa länder.

– När Xerox fortsätter sin omvandling gör denna transaktion det möjligt för företaget att anpassa sina resurser efter dagens ekonomiska köpares behov och fokusera sina ansträngningar på att leverera de mest innovativa tjänsterna och lösningarna till sina kunderna, säger David Dyas, global distributionschef på Xerox.

Läs vidare

Canon-chefen: ”Inkjet är rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Stort logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker med ett komplett erbjudande av avancerade verktyg och digitala tjänster.

Fredrik_Ringstrom

PWA byter namn

Det ska branshföreningen för produktmedia heta.

DSC_9066

NIZE storsatsar med nytt inom print och skärning

Det nya året började med en stor maskinlansering – swissQprints femte generation Nyala. Sign, Print & Promotion i Oslo är en av de första mässorna som visar Nyala 5, så passa på att besöka återförsäljaren NIZE equipments monter för att kika närmare på denna flatbädd.

Nize-messe-1536x1024

Senaste nytt

Canon-chefen: ”Inkjet är rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Stort logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker med ett komplett erbjudande av avancerade verktyg och digitala tjänster.

Fredrik_Ringstrom

Mimaki om Montera får välja

Montera har satsat på Mimaki i maskinparken. De har både en planskrivare och en riktigt bred storformatsskrivare. Det gör att de kan producera många olika typer av applikationer i samma maskiner.

montera-collage

SPG investerar i automatiskt skärprogram

Scandinavian Print Group (SPG) har nyligen investerat i det automatiska skärprogrammet CompuCut från Polar. CompuCut är ett program som automatiskt ställer in skärmaskinen och vägleder operatören genom hela processen.

PolarCut_01