InkClub-koncernen ingår partnerskap för tillväxt

PUBLICERAD: 22 januari 2025
UPPDATERAD: 22 januari
InkClub-koncernen säljer allt från bläckpatroner till Snus.

InkClub-koncernen ingår ett parnerskap med techplattformen Adyen. Samarbetat ska stödja inkClubs tillväxt både i och utanför Norden och förenkla kundresan för koncernens olika företag. Den europeiska marknaden präglas av lokala betalningsmetoder, en komplex utmaning som Adyen vill hjälpa till med.

Uppsalaföretaget inkClub är en av Nordens mest lönsamma e-handelsbutiker för förbrukningsvaror som bläckpatroner och toner, kontorsvaror, dammsugarpåsar, snus med mera. Företaget har varumärken som inkClub, Nordic Ink och Tonerlagret.

Nederländska Adyens finansiella teknologiska plattform hjälper kunder inom e-handel att förenkla kundresan, ”optimera sin konvertering” och minska sina totala transaktionskostnader.

InkClub ser en stor tillväxt i Europa där lokala betalningsmetoder kommer att spela en viktig roll för att kunna möta föränderliga kundbehov och optimera konvertering i checkout, som det heter på E-handelsslingo.

– Adyens plattform har utvecklats in-house med målet att hjälpa ambitiösa företag att lösa komplexa utmaningar. Just därför känns samarbetet med inkClub särskilt spännande. Deras verksamhet har på kort tid hunnit bygga upp en spännande portfölj av varumärken inom flera vertikaler. När verksamheten växer vad gäller varumärken, produktkategorier och marknader kan expansion snabbt bli komplext vad gäller lokala betalningsmetoder, integrationer till leverantörer och avstämning av transaktioner, förklarar Tobias Lindh, vd för Adyen Norden & Baltikum.

Läs vidare

”Ett skyltfönster för att få fler att upptäcka Addbrand”

Addbrand har som ambition att vara Nordens bästa grossist på papper, kuvert, lätt emballage och grafiska tillbehör. På Sign, Print & Promotion, 19–20 mars i Oslo, visar de ett urval av sin breda produktportfölj.

Addbrand kollage

Lundbergs grafiska lämnar över Komori till ny återförsäljare

De tar över distributionen för märket.

Kenneth-Nielsen

Stockholmstryckeri vinner Årets Lokala industriföretag

"Hos oss blir man väl bemött oavsett om det handlar om att trycka 500 kuvert eller om man vill beställa nåt jättestort."

Stefan-Ekblom

Produktion av grafiskt papper ökar: "Effekten väntas inte bestå"

Produktionen av papper och kartong i Sverige ökade med 7,7 procent ifjol. Men Skogsindustrierna tror att utvecklingen kommer brytas.

Charlotte-Dickens

Senaste nytt

Summa lanserar vinylskärare för DTF

Summa lanserar en vinylskärare för Direct to to film-applikationer. Den är speciellt byggd för att förhindra repor och rullmärken som kan uppstå vid transport av PET-film.

S-Class-3-TC75-DTF.27

”Ett skyltfönster för att få fler att upptäcka Addbrand”

Addbrand har som ambition att vara Nordens bästa grossist på papper, kuvert, lätt emballage och grafiska tillbehör. På Sign, Print & Promotion, 19–20 mars i Oslo, visar de ett urval av sin breda produktportfölj.

Addbrand kollage

Lundbergs grafiska lämnar över Komori till ny återförsäljare

De tar över distributionen för märket.

Kenneth-Nielsen

Agfa lanserar kompakt skrivare i Anapurna Ciervo-serien

Agfa utökar med en kompakt, men ändå mångsidig, maskin.

Anapurna-Ciervo-H2500_PR