Märkning med laserprecision

PUBLICERAD: 3 februari 2025
UPPDATERAD: 3 februari
Pontus Nilsson och kollegorna på Logimark hoppas på många nyfikna frågor från mässbesökarna.

Svenska Logimark säljer märknings- och etikettlösningar och ställer ut på Sign, Print & Promotion i Oslo för första gången. De tar med sig lasermaskiner och lasermaterial för att visa hur man kan kombinera teknisk innovation med personlig touch.

– Sedan starten 2002 har vi haft en klar vision: att göra det enkelt för företag att märka och etikettera sina produkter med precision, kvalitet och hållbarhet i fokus. Vi erbjuder lasermaskiner, etiketteringsmaskiner, bläckstråleskrivare, termo- och termotransferprintrar och förbrukningsmaterial som bläck, solvent färgband, etiketter och förpackningar för livsmedel, säger Pontus Nilsson på Logimark.

På mässan visar Logimark framför allt lasermaskiner från Trotec. Flaggskeppet och storsäljaren Speedy 400 kommer finnas på plats i montern, men även mindre flatbäddslasrar och fiberlasrar.

– Vi kommer också visa upp de senaste funktionerna i mjukvaran Ruby som tagit laservärlden med storm, vi kommer diskutera effektivisering och automatisering med hjälp av API:er och robotar, och såklart vad som gör Trotecs maskiner unika.

I montern visas bland annat maskiner från den populära Speedy-serien.

Varför ska mässbesökarna komma till er monter?

– Är man intresserad av lasermaskiner och önskar se vad Trotec har att erbjuda finns möjligheten nu att se maskinerna gravera, märka och skära på plats i vår monter. Besökare kommer också få möjligheten att personalisera sin egen give-away i montern men även få med sig prover på Trotecs populära lasermaterial. Det kommer erbjudas attraktiva priser på nya maskiner av de senaste modellerna.

Vad har ni för förväntningar på mässan?

– Vi hoppas på två aktiva dagar med många frågor och funderingar från besökarna, avslutar Pontus Nilsson.

Läs vidare

”Ett skyltfönster för att få fler att upptäcka Addbrand”

Addbrand har som ambition att vara Nordens bästa grossist på papper, kuvert, lätt emballage och grafiska tillbehör. På Sign, Print & Promotion, 19–20 mars i Oslo, visar de ett urval av sin breda produktportfölj.

Addbrand kollage

Lundbergs grafiska lämnar över Komori till ny återförsäljare

De tar över distributionen för märket.

Kenneth-Nielsen

Stockholmstryckeri vinner Årets Lokala industriföretag

"Hos oss blir man väl bemött oavsett om det handlar om att trycka 500 kuvert eller om man vill beställa nåt jättestort."

Stefan-Ekblom

Produktion av grafiskt papper ökar: "Effekten väntas inte bestå"

Produktionen av papper och kartong i Sverige ökade med 7,7 procent ifjol. Men Skogsindustrierna tror att utvecklingen kommer brytas.

Charlotte-Dickens

Senaste nytt

Summa lanserar vinylskärare för DTF

Summa lanserar en vinylskärare för Direct to to film-applikationer. Den är speciellt byggd för att förhindra repor och rullmärken som kan uppstå vid transport av PET-film.

S-Class-3-TC75-DTF.27

”Ett skyltfönster för att få fler att upptäcka Addbrand”

Addbrand har som ambition att vara Nordens bästa grossist på papper, kuvert, lätt emballage och grafiska tillbehör. På Sign, Print & Promotion, 19–20 mars i Oslo, visar de ett urval av sin breda produktportfölj.

Addbrand kollage

Lundbergs grafiska lämnar över Komori till ny återförsäljare

De tar över distributionen för märket.

Kenneth-Nielsen

Agfa lanserar kompakt skrivare i Anapurna Ciervo-serien

Agfa utökar med en kompakt, men ändå mångsidig, maskin.

Anapurna-Ciervo-H2500_PR