Addbrand rullar ut nyhet på mässan

PUBLICERAD: 4 september 2025
UPPDATERAD: 4 september
Rickard Fredlund är försäljningschef på Addbrand.

Addbrand är en nordisk leverantör av papper, emballage, kuvert och grafiskt material. De kommer bland annat presentera sitt nya sortiment av rullar på Sign&Print Scandinavia.

Addbrands papper täcker behovet för alla tryckerier, stora som små, oavsett om det gäller offsetproduktion eller digitaltryck. Företaget är en del av Mayer Network och erbjuder marknadens bredast sortiment av kuvert och brevemballage.

– På Sign&Print kommer vi framför allt att presentera vårt nya sortiment av rullar. När vi nu lanserat ett stort och heltäckande sortiment av rullar så blir vi verkligen en komplett leverantör till Nordens grafiska företag, säger Rickard Fredlund, försäljningschef och delägare.

Addbrand visar sitt nya rullsortiment.

Varför ska mässbesökarna komma till er monter?

– Vi tror och hoppas att det lönar sig att komma till vår monter. På mässorna brukar vi kunna göra den dagliga businessen både enklare och mer lönsam för våra besökare. Men sedan hoppas vi så klart att så många som möjligt kommer till montern bara för lite härligt snack och för att delta i våra roliga tävlingar, säger Rickard Fredlund.

Vad har ni för förväntningar på mässan?

– Vi tror att det kommer bli lika intensivt och givande som det brukar vara med massor av roliga besök i montern. Vi vill växa och det gör vi tillsammans med våra kunder!

Mässan Sign&Print Scandinavia äger rum på Kistamässan i Stockholm den 7–9 oktober 2025. Mässan är gratis för registrerade besökare. Registrera dig här: signochprint.se

 

 

Senaste nytt

Lamtek plockade upp tråden efter Ranhammar

Lamtek är specialiserade på efterbehandling av produkter tryckta både med offset och digitaltryck. Roger Ek startade företaget efter att Ranhammar gått i konkurs.

DSC_2620
Lamtek plockade upp tråden efter Ranhammar

Skrynkelfria textiltryck och smarta utställningssystem

Maxdialog är veteraner när det kommer till direktsublimering för storformat. Producenten visade upp sitt erbjudande kring både textiltryck och portabla utställningssystem på Sign&Print-mässan. 

DSC_2633
Skrynkelfria textiltryck och smarta utställningssystem

DTF-vågen rullar vidare hos Folier

DTF-tekniken (direct to film) har fått ordentligt fotfäste och många vill kunna trycka egna transfers på ett enkelt och billigt sätt. Det är något som Vagnhäradsföretaget Folier märker av.

Folier-2
DTF-vågen rullar vidare hos Folier

Spandex jagade bort spöken

Spandex valde att lämna materialproverna och maskinerna hemma och istället fokusera på kundrelationer på mässan. Det gjorde de med ett Ghostbuster-tema.

Spandex-1
Spandex jagade bort spöken

Läs vidare

Storbildsbolaget: ”Helt rätt målgrupp”

Sign&Print Scandinavia är inte bara för maskin- eller materialtillverkare, utan även för producerande företag som är underleverantörer till branschen. Ett exempel på det är Helsingborgsföretaget Storbildsbolaget.

Storbild-w
Storbildsbolaget: ”Helt rätt målgrupp”

DTF och flipper skapade drag hos Signcore

Signcore kom till Sign&Print Scandinavia som gamla i gemet, men med ett relativt nybildat bolag. Därför var mässan framför allt ett tillfälle att få folk att lägga namnet Signcore på minnet.

Simon-1
DTF och flipper skapade drag hos Signcore

Ny fiberlaser visades hos ACG Nyström

Under mässdagarna såldes ett exemplar till PT:s Mekaniska.

DSC_2597
Ny fiberlaser visades hos ACG Nyström

Flera mässaffärer för Ricoh

Ricoh hade fyllt sin monter med allt ifrån tonerpressar till efterbehandling och annan kringutrustning. De genererade gott om besökare – och ledde även till flera affärer.

Ricoh-4
Flera mässaffärer för Ricoh