Sign&Print Scandinavia på Kistamässan den 7-9 oktober närmar sig med stormsteg. Sign&Print har frågat några producerande företag vad de ska hålla utkik efter på mässan.

Jenny Moberg, vd All in Screen, Stockholm:
Kommer du att besöka mässan?
– Ja, jag ska vara på mässan som både utställare och besökare. Vi i Fespa Sweden har en monter där jag ska representera föreningen och berätta lite om vad vi kan göra för våra medlemmar, nya som befintliga. Samt hur vi jobbar för att branschen ska utvecklas på bästa sätt.
Är det något särskilt du tänkte titta närmare på?
– När jag inte bemannar vår monter vill jag gärna titta på World Wrap Masters som är en spännande tävling. Många av mina befintliga leverantörer ställer också ut på mässan, som jag gärna vill passa på att träffa och höra om deras nyheter. Jag vill nätverka helt enkelt!
Vad är på gång hos All in Screen?
– Det kommer att hända lite roliga saker hos oss på All in Screen framöver, men det är lite hemligt än så länge.

Patrick Nermark, vd Screenbolaget, Stockholm:
Varför planerar du att besöka Sign&Print Scandinavia?
– Vi besöker mässan för att se eventuella nyheter samt för att träffa leverantörer och kollegor i branschen.
Är det något särskilt du tänkte titta närmare på under mässan?
– Inget speciellt, men nyheter så klart.
Vad händer annars hos er under året?
– Screenbolaget och Realtryck har redan beställt flera nya maskiner för leverans inom kort. Screenbolaget har beställt en ny HP Latex FS50 från Antalis och Realtryck ett nytt digitalt skärbord (IECHO BK4F) och en planprinter (GZ H1612ie) från VBS.

Jens Gustafsson, försäljningschef på Stema Specialtryck, Borås:
Har ni planer på att besöka mässan?
– Ja, vi har ett uttalat önskemål i år från våra säljare och projektledare att se vad som är nytt på marknaden. Självklart ser vi fram emot att ta del av detta samt träffa våra viktiga leverantörer.
Är det något särskilt ni är på jakt efter?
– Nej, inte mer än att vi vill se vad som är nytt i branschen. Vi kollar på allt från systemlösningar, print- och skärlösningar till dekor och fasadskyltar.
Vad händer annars hos Stema?
– Vi gör vårt yttersta för att bibehålla omsättning och lönsamhet. Det är tacksamt att vi har bred maskinpark, tjänster och kunnig personal under samma tak som gör att vi kan möta våra kunders efterfrågan. Oavsett om kunden är den privata mindre företaget, statliga upphandlingar eller butikskedjor.

Josef Lotfi, vd US-AB, Stockholm:
Varför planerar du att besöka Sign&Print Scandinavia?
– För att hålla mig uppdaterad på vad marknaden har att erbjuda.
Är det något särskilt du är intresserad av att titta på?
– Utvecklingen inom inkjet, om någon sådan finns att se, samt textiltryck.
Vad händer annars hos US-AB under året?
– Vi vill förbättra vår närvaro hos våra kunder, utöka vår produktkorg samt effektivisera alla ”led” i vår verksamhet.

Filip Ringqvist, vd för Tellogruppen, Söderköping:
Vad händer hos Tellogruppen i år?
– Vi jobbar vidare med vår omorganisation och sammanslagning av produktionsenheten i Norrköping till vår produktionsenhet och huvudkontor i Söderköping.
Varför planerar du att besöka Sign&Print Scandinavia?
– Allmänt att förkovra mig i det senaste inom branschen samt nätvärkande med kollegor och leverantörer.
Är det något särskilt du tänkte titta närmare på under mässan?
– Inte direkt, men kommer hålla ett extra öga på automatisering av arbetsflöden och kanske lite skärbord.

Ulf Dunér, vd för Tryckcentrum, Karlskrona:
Varför planerar du att besöka Sign&Print Scandinavia?
– För att ta pulsen på branschen och träffa alla leverantörer och kollegor. Att visa närvaro och nätverka är viktigt för oss på Tryckcentrum.
Är det något särskilt du tänkte titta närmare på under mässan?
– Vi ska titta lite extra på en DTF-skrivare till vår transferproduktion.
Vad händer annars hos er under året?
– Vi har vår årliga nätverksträff under hösten med 50 bokade utställare och 300 anmälda gäster! Vi är mitt uppe i en rekryteringsfas just nu där vi förstärker vårt säljteam med två personer under hösten.
Registrera dig gratis till mässan på signochprint.se.