
Canon kommer att lansera och presentera sin nya insiktsrapport Exploring the future of print under Sign&Print Scandinavia. I den vill man försöka förstå varumärken och kunders förändrade beteenden och vilken inverkan de har på sättet att använda tryckt material.

– Vi ser en tydlig förändring i hur våra kunder värderar tryck – inte bara som ett kommunikationsverktyg, utan som en strategisk tillgång. Den här rapporten bekräftar att framtidens tillväxt ligger i att kombinera teknik, hållbarhet och kreativitet för att skapa tryck som verkligen gör skillnad, säger Annelie Wetterholm, Head of production direct sales på Canon Svenska AB, i ett pressmeddelande.
Undersökningen har identifierat fem nyckelområden
– Utskrifters unika försäljningsargument i en digital värld.
– Hur varumärken kan utnyttja dessa försäljningsargument för att nå konsumenter.
– AI:s växande roll inom utskriftsproduktion.
– Varför hållbar produktion kommer att vara livsavgörande för kommande framgång samt värdet av partner med framtidsinriktning.
Hoppfulla slutsatser

– Slutsatserna i rapporten är hoppfulla och befäster utskrifternas framtid som ett marknadsföringsmedium som levererar genomslagskraft. Möjligheterna för utskriftsleverantörer är omfattande, men undersökningsresultaten visar också tydligt att de behöver vara fortsatt nyfikna och ställa frågor om AI och hållbarhet – och vilka steg de behöver ta för att utveckla sina verksamheter på ett framgångsrikt sätt och fortsätta skapa värde för varumärken, säger Jennifer Kolloczek, senior director, marketing & innovation, production printing på Canon EMEA.
Hon är övertygad om att Canons förståelse för marknaden fortsätter att skapa positiv förändringar i branschen.
– Tillsammans med våra innovativa tekniker och vårt långsiktiga stöd till företagen kommer detta att ge våra kunder styrka att gå framåt och lyckas gentemot förändrade förutsättningar för utskrifter och tryck.
Canon kommer berätta om rapporten som en del av seminarieprogrammet under Sign&Print Scandinavia. Talare är trendspanaren Nicklas Bergman och Canons marknadschef Erik Åkenes.