
Är man underleverantör till de stora tryckerierna och skyltproducenterna är Sign&Print Scandinavia helt rätt plats att vara på. Det konstaterar Stefan Högberg, vd på Sign Nordic.
– Vi är jättenöjda med mässan, det har varit över förväntan. Det är kul att så många tagit sig hit, även om de har mycket att göra. Vi tycker att det har varit ett allmänt stort intresse, framför allt för våra nyheter, men även andra produkter, säger han och fortsätter:
– Nu ser vi fram emot att mässan blir i Jönköping nästa gång, jag är väldigt förhoppningsfull inför det.
Sign Nordic säljer allt ifrån mässmaterial till reklam- och eventprodukter med direktimport från Kina och Turkiet och all försäljning sker via återförsäljare. Bland nyheterna på mässan fanns en produkt inom LED-belyst textil.
Motalaföretaget är en trogen utställare på Sign&Print Scandinavia och har medverkat på de flesta mässorna de senaste två decennierna.
– För oss handlar det lika mycket om att möta befintliga kunder som att skaffa nya leads. Vi är bara tre anställda och har återförsäljare i Sverige och Norge, så det är perfekt att kunna träffa de kunderna vi inte hinner träffa annars.
Sign Nordic omsätter ungefär 36 miljoner kronor och majoriteten av affärerna görs i Sverige. Men omkring 6 miljoner rör affärer i grannlandet i väst.
– Vi har inte så många kunder i Norge, men de vi har är ganska stora.
Den kostymen är ganska lagom för Sign Nordic, och det finns därmed inga direkta planer på vidare expansion i Norden.
– Vi har en bra storlek som vi trivs med. Vi tjänar pengar och har det drägligt på jobbet, så vi känner inte att vi behöver växa ytterligare för tillfället, säger Stefan Högberg.