Bauer Media Outdoor satsar stort på nya skyltar

PUBLICERAD: 19 december 2025
UPPDATERAD: 19 december
Bauer Media Outdoor har färdigställt ett tusental nya reklamplatser runt om i landet i år. Nästa år satsar man stort på Stockholm.

Under 2025 har Bauer Media Outdoor skapat tusentals nya reklamskyltplatser i landet. Framförallt har Linköping, Helsingborg, Uppsala fått en mängd nya platser för både print- och digitalannonsering. Nu riktar man investeringsviljan mot huvudstaden med tusentals nya skyltar och ett nytt kontrakt med Storstockholms lokaltrafik på bussarna.

Under året har Bauer Media Outdoor utökat sitt erbjudande med cirka tusen nya skyltar i landet.

– Med tillskott i bland annat Linköping, Halmstad och Helsingborg, liksom i Umeå och Piteå, förstärks en närvaro som i praktiken täcker hela Sverige. Det gör det möjligt för kunder att nå sin publik oavsett om människor befinner sig i större städer eller i växande kommuner, säger Nicklas Norrby, försäljningsdirektör, på bolagets sajt.

Nicklas Norrby, försäljningsdirektör på Bauer Media Outdoor.
Skyltar där folk rör sig

Flera av årets etableringar har en särskilt strategisk roll. I Linköping har över 400 skyltar tillkommit, vilket ger en betydligt högre medietäthet i ett av landets snabbast växande arbetsmarknadsområden, enligt företaget. I Halmstad har nära 200 nya skyltar stärkt närvaron.

Även Helsingborg och delar av övriga Skåne har fått ett större tillskott, vilket ger ökad synlighet längs några av södra Sveriges mest trafikerade områden.

Expansionen har samtidigt fortsatt norrut med etableringar i Umeå, Piteå och andra norrländska kommuner.

Fokus på Stockholm

En av Bauer Medias största utbyggnader av fristående skyltar i Stockholm på många år har redan inletts innanför tullarna och kommer pågå fram till 2027.

Det handlar om cirka 1 000 nya skyltar där huvudstadsborna rör sig som mest, längs huvudstråk, knutpunker, handelsområden och växande stadsdelar.

Till företagets Stockholmserbjudande 2026 tillför de också ”Adshel Move” som är placerade på och i bussar i innerstan. Under 2026 fortsätter de erbjuda reklam i tunnelbanan, pendeltåg, spårväg och båtar samt på 256 olika stationer.

Bauer Media Outdooor har egen tryckeriproduktion i Länna söder om Stockholm.

Trender 2025

I OOH Trend Report 2025 listar Dentsu sina spaningar från året.

Digital utomhusreklam blir allt mer datastyrd: Programmatisk Digital Out of Home (DOOH) gör det möjligt att styra kampanjer i realtid och nå rätt publik, med rätt budskap, i rätt ögonblick.

Utomhusreklam höjer köpbarheten, bland annat genom QR-koder.

Unga målgrupper flyttar från linjär tv till video i korta format (till exempel Tik TOK). Där kan digitala skyltar fungera som en förlängning av social video.

 

Senaste nytt

De nappade på en Barracuda

Storbildsbolaget investerar i LED-UV-skrivaren Teckwin Barracuda 5+ för rullar på upp till fem meter i bredd.

FotoJet---2025-12-19T143309.938
De nappade på en Barracuda

De bjuder in till Wrap event

KA Olsson & Gems ställer till med ett festligt "Wrap event" med allt för fordonsfoliering.

DSC_2610
De bjuder in till Wrap event

Folier rekryterar ny säljare

Folier som säljer maskiner och material för den grafiska branschen har ett tillskott i sitt team.

Fredrik-Eriksson
Folier rekryterar ny säljare

EUDR skjuts upp: Avgörande förändringar för tryckt papper

Tryckta produkter omfattas generellt inte av förordningen men det gör till exempel tryckt förpackningsmaterial och etiketter. Det beslutade EU-parlamentet under onsdagen. 

286-beskuren
EUDR skjuts upp: Avgörande förändringar för tryckt papper

Läs vidare

Posters trycktes med målet att stjälas

Så användes reklam som lockbete.

Skärmavbild-2025-12-17-kl.-11.23.18
Posters trycktes med målet att stjälas

NIZE equipment stärker sin serviceorganisation

NIZE equipment utökar återigen sitt serviceteam för att möta den ökande efterfrågan på teknisk support och driftsäkra lösningar inom den grafiska industrin.

Stefan-og-Jesper-Elitron-ny
NIZE equipment stärker sin serviceorganisation

Utan integrerade system och automatisering blir du frånkörd

Heidelbergs molnbaserade kundportal blir i allt högre grad det digitala kontrollcentret för end-to-end-produktion i tryckerier. "Det sparar tid att ha tillgång till en centraliserad datakälla och säkerställer att all tillgänglig produktionstid kan utnyttjas fullt ut".

Heidelberg-Cloud
Utan integrerade system och automatisering blir du frånkörd

Tysk pappersfabrik stänger

Efter mer än 120 år stänger pappersbruket Feldmuehle sin papperstillverkning.

Skärmavbild-2025-12-12-kl.-13.36.02
Tysk pappersfabrik stänger