NIZE equipment söker servicetekniker

Då är den lediga tjänsten som servicetekniker i Norden kanske något för dig!

 

Norden som arbetsplats, men utgår från Sverige

 Vi har under 2019 haft det bästa året någonsin och behöver utöka vårt serviceteam.

Därför söker vi nu ytterligare en tekniker för servicebesök, installation och utbildning av kunder i användning av flatbädds-UV-skrivare i storformat samt CNC-fräsar och skärbord – de bästa maskinerna som finns på marknaden i dag.

Du ansvarar för att ge våra kunder, antingen via telefon, via Team Viewer eller i kundens lokaler den bästa supporten som bara går att göra.

Dessutom ska du utforma kunddemonstrationer av vår utrustning och delta i europeiska mässor. Du blir en del av ett serviceteam med fem kollegor och en servicechef. Ett team där alla hjälper varandra och har en trevlig umgängeston med hjärtlig stämning, med högt i tak.

Du får också en kollega i Sverige – vår svenska Area Sales Manager, som bor och arbetar uteslutande med de svenska kunderna.

Du kommer att ha utgångspunkt från hemmet, men du kommer att besöka våra kunder i Norden och Baltikum. Du kommer också att besöka leverantörer i Europa. Vi tror att du bor i eller i närheten av Stockholm, Göteborg eller Malmö, då närheten till flygplatser är viktigt.

 

Mångsidiga och utåtriktade arbetsuppgifter

  • Teknisk support – svara på tekniska frågor via mejl och telefon
  • Installation av nya skrivare, CNC-fräsar och skärbord (swissQprint, Dimense, Direct Color Systems, Cosign CNC solutions, bullmer).
  • Utbilda användarna i handhavande av printrar/skärbord
  • Utbilda i programvaror samt skapa profiler till kunderna på deras material – Caldera-profilering
  • Servicebesök, reparation och underhåll
  • Skriftlig rapportering/dokumentation
  • Kommunicera med och besöka leverantörer
  • Servicemöte varje månad på huvudkontoret i Danmark

 

 Teknisk kunskap och villighet att lära

 Du har erfarenhet av liknande arbete och är självständig och utåtriktad. Du har sinne för teknik med en känsla för detaljer och tycker om att lära dig nya saker.

Du måste var en god kollega som har lätt att skapa kontakter intern och med våra leverantörer och du är prestigelös och alltid sätter kunderna i första rummet.

Du är inställd på skiftande arbetstider och kan räkna med 9-12 resdagar per månad.

Du ska kunna engelska i tal och skrift.

Du kommer att få andrahandsupplärning i våra produkter och programvaror, samt gedigen träning hos våra leverantörer. Vårt största fokus är service och kundnöjdhet, vilket kräver att du är stabil, lösningsorienterad och kvalitetsmedveten. Kännedom om den grafiska branschen är en fördel, och arbetar du dessutom med liknade produkter idag, då har du en klar fördel.

 

Dynamisk arbetsplats

 Vi erbjuder ett omväxlande, självständigt och ansvarsfullt arbete, där du har möjlighet att planera din egen dag. Vi är en dynamisk arbetsplats med bra gemenskap bland kollegorna, och vi erbjuder:

  • Möjlighet till firmabil
  • Verktyg och annan utrustning
  • Dator och mobil

 

Vi ser gärna att du kan börja redan i januari, eller så snart som det är möjligt.

 

Ansökan:

Skicka din ansökan märkt med “Servicetekniker” och med relevanta bilagor till servicechef Mette Meyer Thuesen på mejl mette@nizeequipment.com senast den 30 november.

Ev. frågor om tjänsten besvaras av vår Servicechef, Mette Meyer Thuesen på telefon +45 69 14 89 94.

Vi ser fram mot att få höra av just dig!

 

NIZE equipment är ett företag under mycket stark utveckling som levererar professionella och helhetsorienterade lösningar i Norden och Baltikum med de bästa UV-skrivarna och skärborden som finns på marknaden i dag.

Vi är återförsäljare för de kända varumärkena swissQprint, Dimense, Direct Color Systems, bullmer, Cosign CNC Solutions, Caldera och Optiscout. Våra kunder arbetar huvudsakligen i den grafiska branschen, men vi får allt fler industriella kunder inom segment som tex. plast-, aluminium- och glas.

Se mer på www.nizeequipment.com.

Publicerat av: 

Dela artikeln