Ragga kunder med sociala medier

PUBLICERAD: 26 februari 2010
UPPDATERAD: 26 februari

social_media2Whattheythink har tagit fram en ny rapport om sociala medier i den grafiska branschen. Den visar att det finns flera fördelar för tryckerier och andra grafiska leverantörer att vara aktiva i sociala nätverk. Men få har kommit igång.

Rapporten Social Media for Graphic Communications är på 63 sidor och visar på växande kanaler som Twitter, Linked In och Facebook. Den visar hur man kan kommunicera med existerande och potentiella kunder, skicka offerter, marknadsföra sitt företag och tjänster med mera.

Den nya rapporten tar även upp skillnaden mellan olika marknadsföringsformer och diskuterar trender i reklam och marknadsföring samt hur dessa påverkar kunder och kundrelationer.

Som om inte det vore nog ingår även en sektion om hur du som tjänsteleverantör kan använda de olika kanalerna. Rapporten guidar dig genom webbplatser och mejl, bloggar och podcasts, Twitter och andra mikrobloggar, Facebook, Linkedin, Digg, Stumble Upon, Youtube med mera.

Enligt rapporten anser 45 procent av marknadscheferna i USA att sociala nätverk ligger högst upp på deras prioriteringslista för 2010. Samtidigt är mätningen av satsningar inom sociala medier bristfällig – 84 procent mäter inte ROI på kampanjer i olika sociala medier.

Sett endast till den grafiska branschen säger 43 procent av de amerikanska tryckerierna att de inte har några aktiviteter på området. Samtidigt menar en tredjedel av tryckerierna att de erbjuder marknadsföringstjänster.

Social Media for Graphic Communications kostar 195 dollar. Den kan köpas och laddas ner på Whattheythinks webbplats.

Läs vidare

Kongsberg Ultimate: "Det snabbaste skärbordet på marknaden"

Skärbordstillverkaren Kongsberg Precision Cutting Systems var stolta över att deras Kongsberg Ultimate hade utsetts till ”Best Wide Format Cutting Solution” i EDP Awards i samband med en ceremoni på Drupa.

PXL_20240530_121951472.MP

"Solida lösningar som tål hög belastning"

En helautomatisk linje med linjär motor för skärning av skivor i exempelvis wellpapp, en uppgraderad etikettstans med laser och skärbord i olika storlekar. Det är något av det Jwei visade under Drupa.

Primotek 1

Marabu går grönt med ny certifiering

Nyligen blev bläcktillverkaren Marabu certifierad enligt Greenguard. En märkning som visar att en produkt testats och utvärderats för att uppfylla stränga gränser för kemikalieutsläpp. Ett budskap som Marabu trycker på under Drupa.

Marabu 4

MIS-mjukvara speciellt för de mindre tryckerierna

Det molnbaserade MIS-verktyget Nubium är den stora nyheten på årets Drupa hos eProductivity Software (ePS). En produkt som ska göra vardagen enklare för de små och medelstora tryckerierna. 

eProdictivity 1

Senaste nytt

Unika dekaler med exklusiv UV-gelskrivare för Hillstedts

Hillstedts i Nykvarn utanför Södertälje har investerat i en UV-gelskrivare från Canon. I Colorado M3W kan de skapa både matta och blanka dekaler, även i kombination.

Hillstedts_7529

Spariver på Heidelberg

Heidelberg ska minska antalet tjänster med 450 stycken de kommande tre år. Enligt företaget ska det stärka konkurrenskraften och möjliggöra nya investeringar.

DSC_7972

Nytt förpackningsmaterial av gräsfiber

Mycket av det naturen ger kan användas som råvara för förpackningsmaterial. Vad sägs om gräs som en del av ett pappersmaterial?

Grasspaperx

Ahlsells nya tryckeriverksamhet – vill växa genom förvärv

Ahlsell gör en strategisk satsning på tryckeri, profil- och presentreklam. Det tekniska handelsföretaget har för avsikt att växa genom uppköp av liknande verksamheter. Nu startar man en ny yrkesbutik i Dalarna med tryckeri och fler liknande initiativ är på gång.

FotoJet---2024-12-06T144347.150