Ragga kunder med sociala medier

PUBLICERAD: 26 februari 2010
UPPDATERAD: 26 februari

social_media2Whattheythink har tagit fram en ny rapport om sociala medier i den grafiska branschen. Den visar att det finns flera fördelar för tryckerier och andra grafiska leverantörer att vara aktiva i sociala nätverk. Men få har kommit igång.

Rapporten Social Media for Graphic Communications är på 63 sidor och visar på växande kanaler som Twitter, Linked In och Facebook. Den visar hur man kan kommunicera med existerande och potentiella kunder, skicka offerter, marknadsföra sitt företag och tjänster med mera.

Den nya rapporten tar även upp skillnaden mellan olika marknadsföringsformer och diskuterar trender i reklam och marknadsföring samt hur dessa påverkar kunder och kundrelationer.

Som om inte det vore nog ingår även en sektion om hur du som tjänsteleverantör kan använda de olika kanalerna. Rapporten guidar dig genom webbplatser och mejl, bloggar och podcasts, Twitter och andra mikrobloggar, Facebook, Linkedin, Digg, Stumble Upon, Youtube med mera.

Enligt rapporten anser 45 procent av marknadscheferna i USA att sociala nätverk ligger högst upp på deras prioriteringslista för 2010. Samtidigt är mätningen av satsningar inom sociala medier bristfällig – 84 procent mäter inte ROI på kampanjer i olika sociala medier.

Sett endast till den grafiska branschen säger 43 procent av de amerikanska tryckerierna att de inte har några aktiviteter på området. Samtidigt menar en tredjedel av tryckerierna att de erbjuder marknadsföringstjänster.

Social Media for Graphic Communications kostar 195 dollar. Den kan köpas och laddas ner på Whattheythinks webbplats.

Läs vidare

Spandex lanserar ny folieserie

Spandex introducerar varumärket AUTO och ett produktsortiment som riktar sig till professionella aktörer inom bilfoliering. Den första produkten är en serie PPF-folier.
AUTO PPF PR-Images 2

Tåligare utskrifter med nya imagePROGRAF

Canon släpper nya modeller i två av sina serier med storformatsskrivare, imagePROGRAF GP respektive PRO. Bland nyheterna kan nämnas förbättrad ljusbeständighet och reptålighet. 
LC10_GP6600S_PFP2_CEL_660x372

Artificiell intelligens avgörande för företagens överlevnad

Den kommande tiden kommer vi att titta närmare på hur artificiell intelligens (AI) implementeras i redan befintliga grafiska lösningar. Vad kan AI göra, vilka behov fyller det och vilka möjligheter och utmaningar öppnar det på sikt.
FotoJet-(45)

Tror på succé för högblank wrapfolie

I våras lanserade 3M fyra wrapfolier i 2080-serien med högblank finish. Under hösten har ytterligare åtta kulörer lagts till, bland annat nyanser som Envy Green och Deep Space.
KAO HG 2

Senaste nytt

Original Tryckeri får ny ägare – "Branschen måste konsolideras"

Investmentbolaget Gerdins Invest förvärvar 60 procent av aktierna i Original Tryckeri Norrland och dotterbolaget Original Tryckeri Lycksele. Bolagen har tryckeriverksamhet i Umeå och Lycksele.
orginaltryckeri-

NI Solutions blir återförsäljare för Flora

NI Solutions och Flora har skakat hand om ett nytt samarbete på den nordiska marknaden.
Floraweb

Västerbottnisk tryckerikoncern går bra i Umeå – tappar i Lycksele

Original tryckeri i Umeå gör ett starkt 2023 men dotterbolaget Original tryckeri i Lycksele har det svårare. Orsaken är minskad annonsförsäljning till bolagets annonsblad.
FotoJet-(50)

Summerar nyttan med automation

Summa demonstrerar inte bara en utan två arbetsflödeslösningar under Fespa. Detta för att visa kunderna hur de kan effektivisera sina processer.
Summa