Färghantering för hybridbaserad produktion

PUBLICERAD: 30 mars 2010
UPPDATERAD: 30 mars

Fujifilm jobbar på ett nytt kontrollsystem för processfärg med namnet Pro File. Den officiella lanseringen sker på Fespa 2010. Lösningen är utvecklad för screentryckare som använder traditionell och digital utrustning.

Pro File som system är en kombination av tre komponenter; Sericol-färger, Acuity-skrivare och programvaran Color Gate. Med lösningen ska screentryckare kunna få till en konsekvent färghantering över hela sin hybridproduktion. Det vill säga både analoga och digitala maskiner. Lösningen är också kompatibel med ISO 12647-2 (Fogra 39).

På Fespa 2010 kommer Fujifilm att visa lösningen med den senaste Acuity-skrivaren, Acuity Advance HS.

Läs vidare

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Summa släpper ny version av mjukvara för flatbäddsskärare

Nu kommer en ny version av programmet Go Produce Flatbed Edition 3.0 som är skräddarsytt för skärmaskiner av flatbäddsmodell i F-serien.
_DSC0105

Ett verktyg för skyltföretagets alla processer

Det belgiska mjukvaruföretaget Dataline Solutions har utvecklat den modulära mjukvaran Multiline för att hantera alla funktioner hos ett skyltföretag, eller något annat grafiskt företag för den delen.
Jef_Stoffels

Spill blir helt nya produkter med Hexis nya satsning

Spill från material blir husisolering och pvc-rör när Hexis nya återvinningsprogram rullas ut i Europa. Under Fespa visar det franska företaget också en ny ultrastransparant folie och nya färger i serierna Bodyfence och Skintac.
_DSC0045

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)