Inför Tryckstart som börjar den 13 september kommer vi att intervjua utställarna på turnén. Vi haffade Leo Nyström på Konica Minolta och Tommy Segelberg på Ricoh, som båda vill slå ett slag för digitaltrycket.
Varför är ni med på Tryckstart?
– Vi tycker att det är ett bra tillfälle att visa upp dels vår nya maskin-lineup, dels ny intressant programvara för den grafiska branschen, säger Leo Nyström, produktchef på Konica Minolta.
– Det är ett gyllene tillfälle att möta kunderna på deras hemorter, säger Tommy Segelberg, chef för Production Printing, Ricoh. Jag har också sagt till dem som håller i seminarierna hos oss att de ska ha en lokal prägel. När vi är ute så här når vi en annan marknad. Vi är ett relativt nytt varumärke inom produktion, så det gäller för oss att visa upp varumärket.
Vad ser ni mest fram emot att få visa besökarna?
– Det är utan tvekan vårt nya flaggskepp Bizhub C8000, som släpptes tidigare i år, säger Leo Nyström.
– Att visa vårt arbetsflöde från intag till produktion, där vi har en webblösning med i systemet, säger Tommy Segelberg.
Och vad ser ni mest fram emot på Tryckstart-turnén?
– Lönsamhetsdiskussionen! Det handlar väldigt mycket om vilken väg man ska gå och vilka investeringar som kunderna ska göra, säger Tommy Segelberg.
– På ett personligt plan tycker jag att det ska bli skoj att träffa våra kunder och få höra deras tankar och synpunkter, säger Leo Nyström. Rent affärsmässigt vill jag väcka intresse för våra lösningar och visa vad vi kan göra för branschen.