Slår ett slag för digitaltryck

PUBLICERAD: 20 augusti 2010
UPPDATERAD: 20 augusti
Leo Nyström, Konica Minolta, och Tommy Segelberg, Ricoh
Leo Nyström, Konica Minolta, och Tommy Segelberg, Ricoh

Inför Tryckstart som börjar den 13 september kommer vi att intervjua utställarna på turnén. Vi haffade Leo Nyström på Konica Minolta och Tommy Segelberg på Ricoh, som båda vill slå ett slag för digitaltrycket.

Varför är ni med på Tryckstart?

– Vi tycker att det är ett bra tillfälle att visa upp dels vår nya maskin-lineup, dels ny intressant programvara för den grafiska branschen, säger Leo Nyström, produktchef på Konica Minolta.

– Det är ett gyllene tillfälle att möta kunderna på deras hemorter, säger Tommy Segelberg, chef för Production Printing, Ricoh. Jag har också sagt till dem som håller i seminarierna hos oss att de ska ha en lokal prägel. När vi är ute så här når vi en annan marknad. Vi är ett relativt nytt varumärke inom produktion, så det gäller för oss att visa upp varumärket.

Vad ser ni mest fram emot att få visa besökarna?

– Det är utan tvekan vårt nya flaggskepp Bizhub C8000, som släpptes tidigare i år, säger Leo Nyström.

– Att visa vårt arbetsflöde från intag till produktion, där vi har en webblösning med i systemet, säger Tommy Segelberg.

Och vad ser ni mest fram emot på Tryckstart-turnén?

– Lönsamhetsdiskussionen! Det handlar väldigt mycket om vilken väg man ska gå och vilka investeringar som kunderna ska göra, säger Tommy Segelberg.

– På ett personligt plan tycker jag att det ska bli skoj att träffa våra kunder och få höra deras tankar och synpunkter, säger Leo Nyström. Rent affärsmässigt vill jag väcka intresse för våra lösningar och visa vad vi kan göra för branschen.

Mer information om Tryckstart

Läs vidare

Kongsberg Ultimate: "Det snabbaste skärbordet på marknaden"

Skärbordstillverkaren Kongsberg Precision Cutting Systems var stolta över att deras Kongsberg Ultimate hade utsetts till ”Best Wide Format Cutting Solution” i EDP Awards i samband med en ceremoni på Drupa.

PXL_20240530_121951472.MP

"Solida lösningar som tål hög belastning"

En helautomatisk linje med linjär motor för skärning av skivor i exempelvis wellpapp, en uppgraderad etikettstans med laser och skärbord i olika storlekar. Det är något av det Jwei visade under Drupa.

Primotek 1

Marabu går grönt med ny certifiering

Nyligen blev bläcktillverkaren Marabu certifierad enligt Greenguard. En märkning som visar att en produkt testats och utvärderats för att uppfylla stränga gränser för kemikalieutsläpp. Ett budskap som Marabu trycker på under Drupa.

Marabu 4

MIS-mjukvara speciellt för de mindre tryckerierna

Det molnbaserade MIS-verktyget Nubium är den stora nyheten på årets Drupa hos eProductivity Software (ePS). En produkt som ska göra vardagen enklare för de små och medelstora tryckerierna. 

eProdictivity 1

Senaste nytt

InkClub-koncernen ingår partnerskap för tillväxt

Samarbetat ska stödja inkClubs tillväxt både i och utanför Norden och förenkla kundresan för koncernens olika företag.

FotoJet---2025-01-10T085922.415

Justnu köper Stockholmstryckeri

Tryckerikoncernen förvärvar verksamhet i centrala Stockholm.

Roy-Blom-och-Martin-Ghaoui

Digital tryckteknik från Xeikon ger flexibilitet hos Nordic Label

Nordic Label är en ledande tillverkare av PSA-etiketter för livsmedel och drycker på den finländska marknaden. Verksamheten bygger på en balanserad blandning av flexo- och digitaltryck.

Nordic-label

Addbrand vill växa så in i Norden: ”Vår ambition är ständig tillväxt”

De senaste åren har Addbrand gjort flera förvärv, både i Sverige och övriga Norden, och ambitionen är att växa ytterligare. Sign & Print har besökt företagets huvudkontor i Bankeryd för att höra mer om pågående satsningar och framtida tillväxtplaner.

Kartong