Engelsmän föredrar kontoutdrag på papper

PUBLICERAD: 27 september 2010
UPPDATERAD: 27 september

Engelska postverket, Royal Mail, har genomfört en undersökning som visar att en övergång till helt digitala kontoutdrag kan irritera mottagarna.

75 procent av deltagarna uppgav att de inte skulle känna sig bekväma med digitala kontoutdrag, utan föredrar pappersbaserade fakturor. Åtta av tio uppgav att det var mer sannolikt att de skulle läsa sina utdrag om dessa kom både digitalt och på papper. Sju av tio uppgav att de sannolikt skulle uppmärksamma en annons på ett pappersbaserat kontoutdrag. Undersökningen utfördes bland 500 deltagare.

– Företag som inte ger sina kunder flexibiliteten att kunna välja hur de vill motta sina utdrag löper en risk att bli av med kunder till konkurrenterna, säger Antony Miller, chef öfr Royal Mails mediautveckling. Vi vill upplysa företag om värdet i transaktionstryck och hur det påverkar kundlojaliteten, möjligheten att behålla kunder på lång sikt och affärsframgångar.

Källa: Printweek.com

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Har Drupa svaren på branschens utmaningar?

Efter en paus på åtta år kan vi på nytt besöka Drupa för att se vad leverantörerna tycker att vi behöver.
drupa24_08

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Senaste nytt

Högpresterande inkjetpress i strålkastarljuset hos Kodak

Kodak kommer visa upp en mängd produkter som är konstruerade för att hjälpa tryckerier att bli mer lönsamma när branschen förändras.
Kodak_drupa-2024-booth_

Alvöen förstärker teamet efter ökad orderingång

Alvöen är inne på sitt femte verksamhetsår i Sverige och utvecklingen har gått i snabb takt. Nästa steg är att stärka serviceteamet och utöka lokalerna utanför Borås. 
alvoen_kennethnilsson ver 2

Vilda maskinnyheter från Ricoh

Med en drake, en örn och en jaguar låter Ricoh besökarna få en virtuell och högteknologisk naturupplevelse i österländsk miljö i sin monter på Drupa.
webb-ricoh

Storbildsbolaget vill synas mer mot detaljhandeln

Storbildsbolaget har under många år producerat olika typer av mässmaterial. Nu är det dags för Helsingborgsföretaget att själva ställa ut.
Jonas-Hellke