Engelska postverket, Royal Mail, har genomfört en undersökning som visar att en övergång till helt digitala kontoutdrag kan irritera mottagarna.
75 procent av deltagarna uppgav att de inte skulle känna sig bekväma med digitala kontoutdrag, utan föredrar pappersbaserade fakturor. Åtta av tio uppgav att det var mer sannolikt att de skulle läsa sina utdrag om dessa kom både digitalt och på papper. Sju av tio uppgav att de sannolikt skulle uppmärksamma en annons på ett pappersbaserat kontoutdrag. Undersökningen utfördes bland 500 deltagare.
– Företag som inte ger sina kunder flexibiliteten att kunna välja hur de vill motta sina utdrag löper en risk att bli av med kunder till konkurrenterna, säger Antony Miller, chef öfr Royal Mails mediautveckling. Vi vill upplysa företag om värdet i transaktionstryck och hur det påverkar kundlojaliteten, möjligheten att behålla kunder på lång sikt och affärsframgångar.
Källa: Printweek.com