Heidelberg förstärker på förbrukning

PUBLICERAD: 26 oktober 2010
UPPDATERAD: 26 oktober
Lars Wall och Rickard Rafstedt.
Lars Wall och Rickard Rafstedt.

Heidelberg Sverige fördubblar försäljningsstyrkan för området förbrukningsvaror. Förstärkningarna heter Lars Wall och Rickard Rafstedt.

Anställningarna är ett resultat av försäljningsframgångar. Enligt Heidelberg har man nu nått en total marknadsandel på förbrukningsvaror på 25 procent i Danmark och Sverige. Den största marknadsandelen är inom tryckplåtar, där Heidelberg i dag är uppe i en marknadsandel på över 30 procent, menar man.

– Vi har stor framgång inom förbrukningsvaror – inte minst i Sverige – men vi vill gärna ha ännu bättre marknadstäckning och därför rustar vi nu upp genom att anställa ytterligare två säljare , säger försäljningschef Hans-Henrik Hjorth.

– Det är mer än vad vi hade vågats hoppas på för närvarande – men vi kan se att det finns mycket mer att hämta. Kunderna har fått upp ögonen på de många fördelarna med att handla förbrukningsvaror på ett enda ställe – och vi har i dag ett mycket brett och konkurrenskraftigt program i våra Saphira-portfölj.

Rickard Rafstedt har anställts som kontoansvarig med Sydsverige som sitt distrikt. Rickard har arbetat i den grafiska branschen sedan 1993 – och kommer senast från Fujifilm, där han ansvarade för försäljningen av prepress-lösningar, digitaltryck och förbrukningsvaror.

Lars Wall har anställts som kontoansvarig med Östergötland, Mälardalen, Dalarna och Norrland som sitt distrikt. Lars har varit anställd i 20 år hos Fujifilm, där han i likhet med Rickard har sålt prepress-lösningar, digitaltryck och förbrukningsvaror. Lars börjar hos Heidelberg den 1 januari 2011.

Läs vidare

Kongsberg Ultimate: "Det snabbaste skärbordet på marknaden"

Skärbordstillverkaren Kongsberg Precision Cutting Systems var stolta över att deras Kongsberg Ultimate hade utsetts till ”Best Wide Format Cutting Solution” i EDP Awards i samband med en ceremoni på Drupa.

PXL_20240530_121951472.MP

"Solida lösningar som tål hög belastning"

En helautomatisk linje med linjär motor för skärning av skivor i exempelvis wellpapp, en uppgraderad etikettstans med laser och skärbord i olika storlekar. Det är något av det Jwei visade under Drupa.

Primotek 1

Marabu går grönt med ny certifiering

Nyligen blev bläcktillverkaren Marabu certifierad enligt Greenguard. En märkning som visar att en produkt testats och utvärderats för att uppfylla stränga gränser för kemikalieutsläpp. Ett budskap som Marabu trycker på under Drupa.

Marabu 4

MIS-mjukvara speciellt för de mindre tryckerierna

Det molnbaserade MIS-verktyget Nubium är den stora nyheten på årets Drupa hos eProductivity Software (ePS). En produkt som ska göra vardagen enklare för de små och medelstora tryckerierna. 

eProdictivity 1

Senaste nytt

Canon-chefen: ”Inkjet är rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Stort logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker med ett komplett erbjudande av avancerade verktyg och digitala tjänster.

Fredrik_Ringstrom

Mimaki om Montera får välja

Montera har satsat på Mimaki i maskinparken. De har både en planskrivare och en riktigt bred storformatsskrivare. Det gör att de kan producera många olika typer av applikationer i samma maskiner.

montera-collage

SPG investerar i automatiskt skärprogram

Scandinavian Print Group (SPG) har nyligen investerat i det automatiska skärprogrammet CompuCut från Polar. CompuCut är ett program som automatiskt ställer in skärmaskinen och vägleder operatören genom hela processen.

PolarCut_01