Heidelberg förstärker på förbrukning

PUBLICERAD: 26 oktober 2010
UPPDATERAD: 26 oktober
Lars Wall och Rickard Rafstedt.
Lars Wall och Rickard Rafstedt.

Heidelberg Sverige fördubblar försäljningsstyrkan för området förbrukningsvaror. Förstärkningarna heter Lars Wall och Rickard Rafstedt.

Anställningarna är ett resultat av försäljningsframgångar. Enligt Heidelberg har man nu nått en total marknadsandel på förbrukningsvaror på 25 procent i Danmark och Sverige. Den största marknadsandelen är inom tryckplåtar, där Heidelberg i dag är uppe i en marknadsandel på över 30 procent, menar man.

– Vi har stor framgång inom förbrukningsvaror – inte minst i Sverige – men vi vill gärna ha ännu bättre marknadstäckning och därför rustar vi nu upp genom att anställa ytterligare två säljare , säger försäljningschef Hans-Henrik Hjorth.

– Det är mer än vad vi hade vågats hoppas på för närvarande – men vi kan se att det finns mycket mer att hämta. Kunderna har fått upp ögonen på de många fördelarna med att handla förbrukningsvaror på ett enda ställe – och vi har i dag ett mycket brett och konkurrenskraftigt program i våra Saphira-portfölj.

Rickard Rafstedt har anställts som kontoansvarig med Sydsverige som sitt distrikt. Rickard har arbetat i den grafiska branschen sedan 1993 – och kommer senast från Fujifilm, där han ansvarade för försäljningen av prepress-lösningar, digitaltryck och förbrukningsvaror.

Lars Wall har anställts som kontoansvarig med Östergötland, Mälardalen, Dalarna och Norrland som sitt distrikt. Lars har varit anställd i 20 år hos Fujifilm, där han i likhet med Rickard har sålt prepress-lösningar, digitaltryck och förbrukningsvaror. Lars börjar hos Heidelberg den 1 januari 2011.

Läs vidare

Spandex lanserar ny folieserie

Spandex introducerar varumärket AUTO och ett produktsortiment som riktar sig till professionella aktörer inom bilfoliering. Den första produkten är en serie PPF-folier.
AUTO PPF PR-Images 2

Tåligare utskrifter med nya imagePROGRAF

Canon släpper nya modeller i två av sina serier med storformatsskrivare, imagePROGRAF GP respektive PRO. Bland nyheterna kan nämnas förbättrad ljusbeständighet och reptålighet. 
LC10_GP6600S_PFP2_CEL_660x372

Artificiell intelligens avgörande för företagens överlevnad

Den kommande tiden kommer vi att titta närmare på hur artificiell intelligens (AI) implementeras i redan befintliga grafiska lösningar. Vad kan AI göra, vilka behov fyller det och vilka möjligheter och utmaningar öppnar det på sikt.
FotoJet-(45)

Tror på succé för högblank wrapfolie

I våras lanserade 3M fyra wrapfolier i 2080-serien med högblank finish. Under hösten har ytterligare åtta kulörer lagts till, bland annat nyanser som Envy Green och Deep Space.
KAO HG 2

Senaste nytt

Etikettmarknaden föll 25 procent

Efter Coronapandemin, där etikettmarknaden formligen exploderade, var fallet med 25,8 procent 2023 (enligt FINAT) kanske att vänta. Trots det beskriver Claus Søndergaard, från UPM Raflatac, det som ett tufft år, men säger samtidigt att förväntningarna på 2024 är positiva.
Claus_UPMRaflatac

Arbetshästar och neonutskrifter hos Swissqprint

Flatbädden Kudu och rullprintern Karibu tillsammans med iögonfallande neonutskrifter ska dra blickarna till Swissqprints monter under Fespa.
SQP trade fair

Zünd visar lösningar för ökad automation

Digitalisering, automation och innovation sammanfattar det skärbordstillverkaren Zünd visar under Fespa. Bland nyheterna finns ett kameratillval till deras största skärbord.
Zund Fespa 1 w

Snabb DTF-affär: ”Funderade bara en halvtimme”

Reklamlabbet i Glasriket hade i några år funderat på att uppgradera sitt textiltryck. När de fick höra talas om Mimakis DTF-lösning slog de till direkt. Företaget har även utökat med fler maskiner – och personal.
RL Fredrik Sara 2