Heidelberg Sverige fördubblar försäljningsstyrkan för området förbrukningsvaror. Förstärkningarna heter Lars Wall och Rickard Rafstedt.
Anställningarna är ett resultat av försäljningsframgångar. Enligt Heidelberg har man nu nått en total marknadsandel på förbrukningsvaror på 25 procent i Danmark och Sverige. Den största marknadsandelen är inom tryckplåtar, där Heidelberg i dag är uppe i en marknadsandel på över 30 procent, menar man.
– Vi har stor framgång inom förbrukningsvaror – inte minst i Sverige – men vi vill gärna ha ännu bättre marknadstäckning och därför rustar vi nu upp genom att anställa ytterligare två säljare , säger försäljningschef Hans-Henrik Hjorth.
– Det är mer än vad vi hade vågats hoppas på för närvarande – men vi kan se att det finns mycket mer att hämta. Kunderna har fått upp ögonen på de många fördelarna med att handla förbrukningsvaror på ett enda ställe – och vi har i dag ett mycket brett och konkurrenskraftigt program i våra Saphira-portfölj.
Rickard Rafstedt har anställts som kontoansvarig med Sydsverige som sitt distrikt. Rickard har arbetat i den grafiska branschen sedan 1993 – och kommer senast från Fujifilm, där han ansvarade för försäljningen av prepress-lösningar, digitaltryck och förbrukningsvaror.
Lars Wall har anställts som kontoansvarig med Östergötland, Mälardalen, Dalarna och Norrland som sitt distrikt. Lars har varit anställd i 20 år hos Fujifilm, där han i likhet med Rickard har sålt prepress-lösningar, digitaltryck och förbrukningsvaror. Lars börjar hos Heidelberg den 1 januari 2011.